CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Wednesday, April 8, 2009

2 April 2009 (MCP LENSA)

Barisan krew teknikal yang sentiasa ada untuk menghulurkan bantuan pada bila-bila masa.

Abang Ramli, si studio, abg Bad dan LiLian memeriksa teknikal sebelum MCP dimulakan.

Bergambar sebelum rancangan bermula.Konon-konon nak ambil mood orang kata.


Suasana di bilik audio. Kasihan Ain, seorang diri tiada berteman. Hanya bunyi yang menemaninya sepanjang masa.

Bermulanya sebuah pengarahan. Dub Dab Dub Dab..Jantung berbunyi hingga menggigil tubuhku ini.


Suasana di dalam konti. Memang tenang sekali. Hanya hatiku yang tak berapa nak tenang waktu itu.


Saieng dan Hamli daripada Kumpulan 3 membantu sebagai jurukamera dan FM di dalam studio.


Inilah tetamu kami, Encik Fauzi namanya, pensyarah ANSOS. Sungguh jauh renungan matanya.
Mungkin sedang memerhatikan kot-kot ada sesumpah menjelma dengan tetiba.Hehe.

Inilah PENGARAH yang paling penakut di dunia.wuwuwuwuwuwu.
Syabas Liza!! Akhirnya berjaya juga aku laksanakan tugas walau tak sesempurna mana.

Abang Hatta mula menggunakan teknik cakar harimau tatkala dia terlupa tentang soalan yang nak ditanya. Hehehehe.

Inilah Mimi, jurukamera berwibawa. Cececececehhhh...

Sewaktu Bual Bicara sedang berlangsung.


Lensa...sebuah rancangan yang terselit pelbagai "drama" sepanjang menghasilkannya.


Inilah wajah-wajah krew Media Produksi bersama-sama Dr Asiah dan Abang Hatta yang terpaksa menempuh pelbagai dugaan demi melaksanakan MCP yang bernama LENSA.
Yey!!!! MCP dah habis!!!! Lalalalalala...

Suasana gembira bercampur hiba kerana sedih nak meninggalkan gua.Cewah!!!


Berakhirnya sudah sebuah Lensa MCP yang mendebarkan jiwa dan raga.
(kesiannya aku, tudung pun dah senget ditiup angin gua.heheheh)

Bergambar kenangan bersama-sama Cik Ct dan kawan den, si studio.

Kali ini, muka aku dah clean and clear.


Hehehehehe.

Tanggal 2 April 2009, bermulalah sebuah layar kehidupan yang penuh cabaran. Seawal jam 3 pagi, aku sudahpun membuka mata walhal pada jam 1 pagi sebelumnya, aku baru sahaja berjaya melelapkan mata.


Hari ini, yakni 2 April 2009, bermulalah pengarahan Multiple Camera Production (MCP) yang amat mendebarkan dada. Aku sebagai pengarah, perlu melakukan pengarahan dengan baik walau secemas mana sekalipun. Itu janjiku pada diri sendiri.


Tatkala melangkah masuk ke StudioUKMDECTAR, jantungku berdegup pantas mengalahkan orang yang baru berlari 4x4. Perasaan cemas mula meresap ke seluruh tubuhku.


Bagaikan seekor virus yang ganas; perasaan cemas, takut, gigil dan seangkatan dengannya terus meresap dan merebak ke segenap tubuhku. Walaupun aku dah cuba buat-buat tak tahu, tak layan dan jual mahal, namun perasaan itu tetap menggangguku.

Alhamdulillah, walaupun aku cemas dan gigil sewaktu melaksanakan MCP, namun aku agak berjaya juga melaksanakannya dengan baik walaupun taklah sebaik mana.


Mengimbau kembali sejarah MCP dalam hidupku, aku bertemu dengan MCP tatkala melangkah masuk ke kelas SKKC 3123 Pengurusan dan Persembahan Estetik yang diajar oleh Dr Asiah Sarji. (macam kisah cinta pulak)


Pada mulanya, aku langsung tidak mengetahui dan mengenali apa itu MCP.


Dulu, sewaktu di Radio MIDAS, pernah juga abang Mie bercakap tentang MCP. Aku ingatkan MCP tu macam SCP. Jadi, tak adalah risau sangat sebab SCP dah agak biasa bagiku. Cewah, berlagak pulak. Huhu.


Sewaktu mengendalikan Radio MIDAS dulu, selalu juga aku masuk laman chat. Banyak kali juga aku terpandang nama "StudioUKMDECTAR". Pernah aku bertanya kepada abang Mie, siapa StudioUKMDECTAR tu sebab adakalanya bahasa yang digunakan seolah-olah orang utara. Kelakar pun ada bila aku baca. Tertanya-tanya aku bagaimana rupanya orang yang bernama StudioUKMDECTAR ni.


Abang Mie kata, StudioUKMDECTAR tu orang studio di DECTAR. Jadi, aku pun terfikir. Agaknya, orang yang berada di atas dewan yang suka suluh lampu tu kot orang studio DECTAR. Kecilnya studio DECTAR. Pagar tu ke yang dipanggil studio???


Aku bertanya lagi kepada abang Mie, DECTAR ada studio ke? Abang Mie kata, "adaaaaaaaaaaaaaa.........."(sungguh panjang intonasinya)..Tatkala mendengar intonasi abang Mie yang panjang macamtu, terus aku tersengih dan menghentikan sebarang pertanyaan kepadanya lagi.


Pernah juga masa konvo dulu, aku nampak abang Mie pakai lawa-lawa, aku pun tanya abang Mie, nak pergi mana? Abang Mie jawab, nak ke studio DECTAR.


Hmm.. tertanya-tanya aku dibuatnya. Mana satu lokasi tepat yang dikatakan studio DECTAR tu.


Masa mengendalikan Radio MIDAS dulu, pernah seorang manusia ni, namanya JEMAN (sampai ke hari ini ku tak kenal siapa dia). Selalu juga masuk laman chat. Waktu tu, dia tanya...

"Puasa ke tak hari ni???" (sebab waktu tu bulan puasa). Dan soalannya dibalas oleh manusia yang bernama StudioUKMDECTAR, "hang tu asyik tanya orang puasa tak, hang tu puasa ka?"


Haaaaaaa..

Ambik sebijik si Jeman tu kena.


Itu kisah dulu.


Dah lari tajuk pulak.

Hehehehehe.


Kisah sekarang ni, entah berapa haribulan entah (dah lupa). Aku dan krew Media Produksi melangkah masuk ke StudioUKMDECTAR buat kali pertama untuk mengenali segala bentuk peralatan yang akan kami gunakan untuk MCP nanti.

Kali pertama kami menjejakkan kaki ke sana, kami dilayan dengan baik dan macam anak raja.


Hehehehehehe.


Masih kuingat, waktu tu, seorang Encik berkaca mata, hitam manis wajahnya dan tubuhnya kocik jo, taklah bosar mano yang melayan kumpulan kami. Beliaulah yang mengenalkan kami dengan semua peralatan di dalam konti. Lepas tu, kami dilayan pula oleh Encik yang agak besar sedikit badannya untuk audio pula. Tak berapa lama kemudian, kami bergerak ke dalam studio pula. Waktu ni, sepatutnya Encik lain pula yang layan kami. Tapi, Encik tu menghilangkan diri entah ke mana. Jadi, Encik yang berbadan kocik tu la yang tunjukkan kami sekali lagi.


Minggu berikutnya, Encik tu lagi yang mengajar kami untuk mengendalikan beberapa peralatan.


Agaknya, kumpulan kami ni mempunyai jodoh yang kuat kot dengan Encik berbadan kocik tu.


Sewaktu Encik yang berbadan kocik tu mengajar kami tentang FM, kami semua berasa amat takut kerana perlu mempelajari bahasa isyarat pula. Mana kami nak dapatkan sumbernya. Sebab, waktu tu, Dr Asiah tak beri sebarang nota.


Jadi, aku ni pula tanpa segan silunya terus masuk ke blog studioUKMDECTAR dan terus bertanya tentang maklumat yang diperlukan sebagai seorang FM. Walaupun pada waktu tu, aku tidak mengenali siapa pemilik blog tu.


Kali pertama aku masuk, takut juga. Maklumlah, waktu tu aku terdengar lagu Varsiti Kita sedang berkumandang di blog tersebut. Terasa seakan-akan blog itu merupakan blog rasmi UKM. Rasa macam pemiliknya ialah NC UKM.


Dengan penuh berhati-hati dan bersopan-santun, aku memperkenalkan diri sebagai Cik LieYza. Hahaahahahahaha. Kena letak Cik.. barulah aku pun turut skema. Hehehehehehehe.


Selepas sekali dua masuk blog tersebut, barulah aku dapat tangkap yang mana satu pemiliknya.


Oho,

inilah tuannya ya..


Bila aku baca maklumat tentangnya,

alamak...penerbit ni..!!!


Aduhai..jangan main-main.

Nanti kang, kalau aku main-main dengannya,

kalau tersalah kata ka,

buat dia taknak ajar MCP kumpulan aku lagi macammana?


Kawan-kawan aku semua pun pesan,

Nurul, u masuk blog tu, hati-hati ya.

Itu penerbit, jangan kenakan dia.

Nanti dia boikot MCP kita, kita juga yang susah.

Jangan selalu masuk.Bahaya.


Hehehehehehhe.



Teringat kembali kata-kata si Ai Yung ni.


Tapi, aku ni pulak,

kali pertama aku masuk,

mesti aku akan masuk lagi buat kali ke berapa entah la.

Itu jenis aku.


Mula-mula masuk,

Segan jugakla.


Maklumlah,

Tak kenal orang.

Penerbit pulak tu.

Tak berani aku nak kenakan dia.

Pertama kali aku masuk,
aku hanya meninggalkan komen di ruangan chatting.

Tapi,
aku ada juga gelakkan pemilik tu (sikit je, tak banyak),
sebenarnya,
bukan gelakkan pemilik tu.
Tapi, loghat nogori yang digunakan buat aku geli hati.
Pernah sekali tu,
aku komen kat situ,
"loghat N9 ni kelakar bila baca,
muncung mulut aku dibuatnya...
hahahahahaha..."

Pemilik tu pula segera membalas bahawasanya dia ni bukan orang N9,
tapi sebab dia ikut Kembara Seri Perpatih,
sebab tu dia guna loghat tu.
Waktu tu,
siap lagi dia bagi link blog perpatih tu kat aku.
Hahahahaha.
Macam skema pulak.

Kali pertama masuk,
masih segan-segan, malu-malu.

Kali kedua pun sama.

Bila nak tulis kat laman chatting,
terpaksa ambil masa yang lama untuk berfikir.
Nak send atau taknak soalan-soalan yang aku nak tanya???
Nak send ke taknak?
Nak send ke taknak?

Last-last,
send juga sambil pejam mata.

Takut juga,
nanti dikatakan...
"Ish budak ni...asyik tanya soalan je. Cuba la cari sendiri jawapan.. Penyegan sungguh la.."

Tapi,
aku tanya juga...

Tak tau la kenapa,
takut macam mana pun,
tangan ni tetap nak send juga.

Lagipun,
"orang tu bukannya cam muka aku yang mana satu"
-Fikirku di dalam hati-

Lama kelamaan,
bila dah lama aku masuk blog tu,
aku dapati blog tu banyak tersimpan khazanah berharga.
yang aku perlukan untuk MCP.

Jadi, aku terus masuk dan masuk.


Dan aku dapati,

tuan punya blog pun baik hati.

Jadi, buat apa aku nak larikan diri.


Ilmu dan orang yang berilmu dah ada depan mata.


Tak sepatutnya aku elakkan diri.


Dan hasilnya,
hingga ke hari ini aku berkunjung ke blog tu dan itulah antara blog-blog yang aku sayangi di alam maya ini.


Pernah juga rakan-rakan lain bertanya (lelaki dan perempuan),

Liza, tanyakan kejap dekat En Daud tentang bla.bla..bla.. pasal MCP.


Bila ditanya kenapa tak tanya sendiri,

jawapan yang aku terima..

"Aku takut la..dia macam garang je.."


Hahahahahahahahaha.

Tergelak aku mendengarnya.


Garang ke?

Soal aku di dalam hati.


Kelakar ada laaa...


Terima kasih di atas segala tunjuk ajar dan semangat yang diberikan.

Akan kuhargai buat selama-lamanya.


Sekian, wassalam.


118 comments:

ukmstudio said...

Janganlah terlalu memuji, dah tanggung jawab den, den buek jo lah nanti kalau tak buek ada yang suruh den berenti keje pulak...kan...kan..

Hmmmmmmm....pssssssttt, boleh den tau sapo yang kato den garang tu????

ct_saggie said...

tahniah kak liza
hasil yang bagus...
ct ucap tahniah
keisan abg hatta baca text yang ct pegang tu...
but gud job..

ukmstudio said...

Kek hatta Yam kesian, kek den tak kesian ko......

CikLieYzaOnline said...

hahahahahahaha..

respon pertama..
"haih..ekau ni,berapa kali den kata,den bukan puji tp ini semua apa yg den rasa jauh di sudut hati.dah ekau buek kojo ngn baik,den tulis la apa yg betul.kang den kato yg bukan2,fitnah pulak namanya..kan..kan..heeee.ekau jgn la berenti kojo,sapo lak yg nk ganti ekau tu haaa..yg baik hati sopan santun jejaka melayu terakhir kek dunia ni haaa..huhu,puji lagi..haha.em,ekau nk tau ka sapo yg kata?mana leh den tulis kek sini namanya.kang diorg baca kang,mati den dibueknya."

CikLieYzaOnline said...

respon kedua,

"apo lak yg ekau ucapkan tahniah kek den ni ha cik ct oii..den bukannya dapek anugerah ka apa.jap gi ado kritikan ttg MCP.den raso mcm xnk pi je.den takut sebenarnya.huhuhu.tp den cubo angkat kaki gak melangkah ke sana.nt kalo den x hadirkan diri, nmpk sgt den ni sembunyikan diri.tercari2 plak semua org nnt.haih..apo nk dikesiankan kek abg hatta tu.untung apa dia sbb ado budak comey pegang teks tu,xpyh dia nk hafal.kan.kan..tkasih la cik ct sbb pegang.kalo ekau x pegang,rosaklah program den aritu.jasamu kukenang slalu."

CikLieYzaOnline said...

respon ketiga,

"hahahahaha.ekau ni,sompat laie meraih simpati kek sini yo.kami semua ni kesian kek ekau ha.siang mlm ekau bekerja.tp apo leh buek.kalo ekau x kojo,kang ado lak yg suruh ekau berenti kojo kan...hahahahaha."

ukmstudio said...

Hmmm...sempat baca posting Liza ni dengan teliti dan tergerak untuk buat catatan yang patut.
Den nak tanya, Liza masuk laman chat tu atas nama sapo? Den kalau masuk ke situ memang guno cakap utara sebab dah biasa, den juga cakap neghori sebab Kembara Seri perpatih tu...den jugo cakap perak sebab den asal dari sanun dan cakap Selangor sebab dah terlalu lama kek sini.

Hmmm...hang bayangkan kami tukang suluh lampu kat DECTAR ye....sib baik mcp dah lepas...

Hmm...kocik pun kocik lah...jangan duk dalam kocek sudah..

Hmmmm...kek sini juga den baru faham...rupenye hang suko kenakan orang lain ye...tak baik kenokan orang, nanti satu hari orang kenekan kita pulak....kan...kan...

Korang ni cepat menilai negatif kepada sesuatu yang tak pasti. Kami takkan boikot sapo2. Lainlah kalau korang sendiri macam nak tak nak je dengar apo yang kami nak bagi tau. Kalau macam tu memang kami tinggalkan, buek apo buang karan..kan...kan..

Dan...terima kasih sebab jadikan blog http://studiouniversiti.blogspot.com/ sebagai blog kesayangan. Selalulah berkunjung ke blog ini walaupun korang dah keluar daripada kepompong UKM ni. Kalau jumpo di mana-mana sapa-sapa lah kami.

Akhir....den nak tau gak sapolah yang kato den GARANG tu...den bukan harimau, bukan seladang, bukan singa dan seumpamanye lagi....

CikLieYzaOnline said...

panjangnya komen.alamak,den nk pi tygn MCP ni.nt den bls yooo..huhu.tata titi titik.

CikLieYzaOnline said...

Jawapan utk kwn den si studio yg den sayangi.cewah...

-Den nak tanya, Liza masuk laman chat tu atas nama sapo?

"den masuk situ guna nama LIZA sbb itulah nama yang kerap kali den guna di mana saja den berada."


-Hmmm...hang bayangkan kami tukang suluh lampu kat DECTAR ye..

"heeeee.mana la den tau studio dectar tu cmna.sbb bila den masuk dectar,den nampak yg tu je.terpampang kek depan mata.org2 studio dectar plak nakal2 belaka.pernah gak gambar den yg tgh tdo terpampang kek layar skrin yg besar tu.malu den xterkata.1 ari kena perli ngan kgkwn den semua."


-Hmm...kocik pun kocik lah...

"xpo2..kocik2 ekau berisi.kocik2 ekau,kocik laie kami ni haa.hee.ya ka?haha"


-Hmmmm...kek sini juga den baru faham...rupenye hang suko kenakan orang lain ye...

"den mmg suka kenakan org tp bkn kenakan cmna pun,nyakat2 biasa je.nyakat2 syg...tp den hanya nyakat org yg rapat dan kenal ngn den.kalo den xkenal,xkanlah den nk buang tabiat menyakat org x tentu pasal pulak kan...


- Korang ni cepat menilai negatif kepada sesuatu yang tak pasti.

"bukannya kami nilai negatif cmna pun.cuma,grup den bimbang,kalau den terlebih buat jht kek ekau,nnt ekau mengamuk dan marah,ekau dh meluat kek grup den,ekau x layan,jd mesti sesuatu yg buruk akan berlaku.diorg cuma nasihat den dengan menggertak den mggunakan ayat cmtu.mcm mak nk larang anak buat sesuatu.mesti akan gertak dgn ayat cmtu.cth,kalau anak suka tdo tanpa gosok gigi,mesti mak akan ckp,tdo la x gosok gigi,nnt mlm2 ulat dtg mkn gigi tu.esok pagi,gigi dah xde walaupun satu.tp,gigi tetap ada kan..cuma,mgkin akan sakit xlama kemudian. hmm, jgn la ekau slh fhm pulak.diorg x beranggapan cmtu,cuma tu sbg nk gertak den je.sbb den ni adakalanya slalu mencetus sesuatu peristiwa bahaya di luar dugaan yg bila ia berlaku,sukar nk diatasi dan boleh meletup bagai gunung berapi."


-den nak tau gak sapolah yang kato den GARANG tu...den bukan harimau, bukan seladang, bukan singa dan seumpamanye lagi....

"jawapan den..hahahahahahaha.ekau mmg la bukan cmtu.tp,manusia ni kan ada byk jenis.tggpn stp org berbeza.mgkin ado yg menganggap ekau begitu.hahahahahaha.huhu.ampun.ampun"

hmm,den mmg syg kek blog ekau tu.insyaAllah,selagi internet den hidup,den akan sentiasa kunjung blog ekau.xkira masa.dan insyaAllah,kalau kito jumpo laie 1 ari nnt,bkn sekadar den sapa2 ekau,den terus terjah ekau kek situ juga.tp,ekau jgn lak buek xtau kek den.kang malu den sesorg.naya ja..wuwuwuwu.

Anonymous said...

Muka Liza mcm muka Encik Daud,haha..gossiiipppp..gossssipppp...smue penerbit yg Liza dampingi pasti digossipppp..kehkehkeh.guraw jew.

ukmstudio said...

Mungkin kebetulan kut...hmmm....nasib den kut...takpolah...apo leh buek....dah nak keno gossip....tak leh den nak buek apo...

Anonymous said...

Tul ape en daud.muke korg sme ar.kehkehkeh.De jdh...Wahaha.Panassss.......panassssssss....Psgn hbt d alm maya.Kah kah kah.

Anonymous said...

nk join gak,gosippppp..huhu.layannnn.hehehe

CikLieYzaOnline said...

Ceh....

ukmstudio said...

Gossip yang cubo dihindar, gossip gak yang datang...hmmm....dahlah tu, usahlah gossip-gossip ni...yang lalu biarlah ia berlaku, sejarah lalu usahlah di ulang melainkan sejarah tu sejarah manis tiada pahitnye.....

Anonymous said...

Laaaa,bukan gossip r..tul aper!!!sume org ckp cmtu per.muke korg sme arr!!!!cbe tgk gmbo klu x cayer!!!!kehkeh

ukmstudio said...

Boleh beritahu den sapo yang kato?? Kalau boleh namo, no hp, no. IC, no. bilik...dan apo2 yang perlulah.

CikLieYzaOnline said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Mrh nmpk....soriyyy,sorriiiiieeeyyy..

Aku budak baik said...

Hai korang.......

eh,tp tul la,muke korang mcm sama lak ble nengok......hehe.sgje je aku menambh kt cni.kih kih.

Aku budak baik said...

We,korg gdo btol ke weh?dh ler.....anggap jer gurau2 eh,msti "sesaje menyibuk" tu xde keje nk menyibuk tu.hehehehehehe.nape ko pnyer posting dh last utk blog cikliza tu?ko nk bw dri eh?dh ler tu eh liza......?

ABDUL LATIP said...

Cik Liza orang nogori?

kek kampung mano?. Sey gombau Ulu seperi :) Sekarang kek Jolobu :).

CikLieYzaOnline said...

hehehe.. sey bukannya org nogori.. tp,penerbit sey tu suko ckp nogori..akhirnya,sey pun tumpang sekaki. dh tumpang sekaki, tak boleh nk henti. heeeeeee. sey ni org jelapang padi kek utaro sana haaa..penerbit sey tu yg kek atas tu (ukmstudio) tu. tp yg sebonanya, dia pun bukan org nogori..smuanya kira dah terpengaruhlah ni....hehe

Cik Tie Amin said...

Ooowwwww...cni upernye ko liza.ko majuk kt Jelapang Padi,ko pndh trus ke Stdio Impian. heh.....keh3

CikLieYzaOnline said...

"rumah" aku.aku punya pasal laaaaaa.
hehehehehehehe.....itu la untungnya ada 2 umh.hg plak,bila lagi nk "berumah"?sudah2,jgn cari aku lagi ke merata dunia. aku x pi mn2 pun.berehat seketika sekadar ingin menenangkan jiwa.kita minum dulu !!!

SuFy said...

wa..best jgk ni keje akak..heee..

CikLieYzaOnline said...

Hahaha...msh belajar laaaa....ni keje sampingn demi mngutip mrkah dan juga pglmn...heeeeeeeeee.

CikLieYzaOnline said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Oit cik lieyza,ak taw nape ko kene gosip.i think,ko cbe tgk blk gmbo ko wif en mi n en daud.wlpn ct ade ctu,but gmbo en mi lbh dekat dgn ko,seolah2 brgmbo dgn ko.senget dgn ko jer.n sm r dgn en daud.senget ke arh ko.n slain tuw,korg kan baek.if ms midas,korg slalu 'dating' mlm2.kah..kah..kah.n dgn en daud lak,korg kan PJJ (Prcntaan jrk jauh).ka kah kah....pndpt jer ni.jgn mrh dai....

Anonymous said...

4 ur info,ak r yg msuk pingbox ko td,ak r yg cetuskn idea Kuch2 Hota Hai tuw.kah kah kah,jgn mareeeeeee

ukmstudio said...

Alaaa...pandai je korang buat tafsir foto "yang mati" tu...

CikLieYzaOnline said...

alahai...ni sorg lagi.gmbr x mberi apa2 mkna berkaitan hal ini.hnya mnusia yg suka mmbuat spekulasi je yg mncetuskn tragedi ini..adeh,penat..sini gosip,sana gosip....bilalah dunia nak aman.hmm,

Rahsia alam said...

ksh mcp ke ksh prtemuan ko dgn encik daud neh?cinte berputik d alm maya.xsgke rupenyer dr rdio midas dh knl korg erk.jdh tuh.kah3......panas giler!!!

CikLieYzaOnline said...

Haha.mano2lah....

ukmstudio said...

Kah....kah...kah...kah...gila panasss...ops! panas giler (copy perkataan Rahsia Alam...)

CikLieYzaOnline said...

hahahaha....alam..alam...demam panas aku dibuatnya........

hm,kalo hg nk tau,kisah mcp aku,aku dh 'tertulis' kat blog peribadi (tanpa gambar) sbb suka sgt nk tulis pasal mcp waktu tu.pas hbs mcp je,terus aku tulis.aku dh ceritakan detik mcp sepnjg hari....(kalo hg berminat nak baca mcp aku,sila la sila).masa tu,aku belum amik lagi gmbar kat tuan haji.jadi,lepas amik gambar kat tuan haji, aku cdg nk masukkan kat blog skema ni(sekadar kenangan di masa tua..kalo umo pjg la).jd,kalo letak gmbar je tanpa cerita x best pulak. nk ulang tulis skli lagi pasal mcp,x bestlah sbb tulis benda yg sama 2 kali.

jd,aku cerita je la detik pertemuan aku dgn tuan punya mcp.hahahahahaha...pnas...panasss..
mmg panasssss.......hahahaha.baik hang pi beli gula2 'clorex' utk mndinginkan kembali kepanasan ni. kalo x,nnt akan jd suatu kes misteri semisteri kisah x-files gabungan pelakon Mulder dan Scully..hehehehe.

Anonymous said...

Hmmmm,wah......wah! gitu la kan....
msh lagi msteri dn mjd tnda tnya apakh kaitn x-files dan clorex tu.citer laaaa.....smpi bila lg nk rhsia ???yg psl en duad,wah...... meletup!!!!panassssss mcm melodi!!!!hehhhehe.en mie x jeles ke nnnti?hehehhhehe

kamarul said...

hehe.lizaaaa....dh ak trbace ko pnyer karangan ttg rdio midas tuh,hehe.ak nk komen sket bleh?

ak nk pch tmbelang neh.ko igt x dlu ms ko jd DJ rdio,mse besday ko,ko dpt kad besday gmbo itik angsa putih?hehehe.sbnrnye,ko nk tau x sape pnyer idea tuw?ko knl azam x? bdk fac ko yg naik motor lagenda ungu?keh3....die ar yg kasi ko.azam pnyer idea ar tuh.tp,ktorg juz selitkn kt pntu jer nk wat surprise mlm tuh....keh3. sbnrnyer,azam tu ar yg msuk lmn chat gne nickname 'pakcikQ'....kah kah kah.ak dh pch tembelang neh.keh3.

ko nk tau x,sape yg emel dan hdiahkn ko lgu 'kasih belum termiliki' kt ko pnyer penerbit dulu tu?sbnrnya,putera kasyaf tu ak ar....heheheheh.hdiah lgu yg ko dpt tuh,ak ar yg kasi...hehehehe.terharu x?keh3

lagi....pe erk?
a'aaa....ko penah dpt x kad wish ttg ko pnyer drama?and dlm tu de puisi giler2 pnyer?pnerbit ko kasi x?ekcelli,itu idea geng ktorg ar yg hdiahkn utk ko.....hehe.ktorg juz selit pd pntu gak.keh3

ekcelli,ktorg sgt suke ko pnyer drama mnnti di sayup rindu tu sbb azam tu ar.die yg suh ktorg dgr n give support wkt tu.ktorg pe lg,trus serang midas wkt tu n anto emel stp mggu.ktorg tul2 hrgai drama ko sbb ktorg slalu gak nmpk ko jln kaki sorg2 kul 12..1pagi cmtu nk blk klej n azam ckp,ko g studio mlm2 utk edit drama ek?so,tu sbb ar ktorg kasi support!

tp,ms team ko pnyer drama,mcm best sket ar brbnding sem ni.lgpn,mse team ko kndalikn rdio,ko dan sape penerbit ko tu,slalu msuk chat n lyn ktorg sume giler2.tu psl ar ktorg suke msuk slalu n turut giler2 skli dgn ko.sem nie pnye mcm 'skema' sket.mls ar nk chat sne.keh3

kamarul said...

tp,ak plg x suke n fedup dgn midas pnyer ending coz ak bce dlm chat mcm2 kutukan dlm tuh.sume gara2 drama.kuno ar,kmpong ar, n kalo x slh ak,de gosip ko n pnerbit ko yg mcm psgn org kg dan mcm2 lg.pe sgt ler yg xpuas hti tuh.kalo gosip bese2 mmg ar bleh thn coz bese ar kne gosip tuh.tp kalo mcm tu kaw2 pnyer kutuk,mmg kalo dpt kt ak sape yg kutuk ko wkt tuh,ak belasah smpi mampos!

ukmstudio said...

Kamarul...hmmm...bagus gak hang berani mengaku semuanya....susah nak cari orang yang sanggup mengaku ni...

Sepanjang den mengendalikan latihan mcp 2009 ni den dapatlah memahami sedikit sikap pelajar ni antaranya...
Kimi: jenis ceria, macam takde masalah...
Zila: sikap dia ni sukar nak ramal, sekali pandang macam 'action' je..
Moon; jenis agak 'cool'
Pearl; jenis agak ceria gak tapi tak taulah, macam manje je...
Ai Yung: sikapnye agak jujur secara pandangan kasar, sama macam si Liza..
Yang jadi pengacara yang agak comel tu hmmm....nampak macam 'action' gak, tapi tak taulah 'realitinya..
Yang dari Brunai tu agak 'skema' je...
Dua tiga orang yang lelaki tu nampak macam ok je mungkin ada pengecualian di situ..
Yang lain2 tu sukar nak ramal sebab jarang berhubungan....
Sorrylah kalau den silap banyak..
ha...ha...ha...

kamarul said...

Hehe.nama dak pmpuan je abg igt?mne nama dak lakinye?keh3.
Bese ar abg....gentleman,kene ar mgaku kalo x nnt si Liza tuw tertanya2 lak putera mne yg kasi kad and hdiah besday kt die.keh3.saya ler yg kasi...haha.lps ne,xdela lagi si liza asyik nk myanyi lagu 'kekasih gelapku'....keh3.tp,yg psl JEMAN tu,saya pn tertanya gak,sape ek?slalu gak nmpk nama dia.nama abg pn slalu ade ms tu tp si JEMAN tu slalu msuk wkt tuh.tmbh lak wkt si liza tu wat pertndingn pntun dlm chat.kelakar giler.rupenye,abg la si studioukmdectar tuh erk.and yg psl jeman tuh,teringin gak nk taw sape dia sbb die le pesaing saya wkt tu ms nk berebut liza.hahaha.smpai penerbit midas tuh terpakse msuk cmpur wkt tuh.keh3.nsb ar pnerbit tu sporting wkt tuh.dia pn brpntun skli.mmg best ar wkt tuh!!!tu psl ar saya syg bangat kt liza neh.keh3

ukmstudio said...

Hmmm...bukan sebab apa, den ingatkan pompuan sebab mereka ramai dan masing2 banyak cakap. Yang lelaki pula kurang bercakap, itu memang sikap lelaki kan...

Oooo...ya, ada lagi yang den lupo sobut iaitu Rita, hmmm....dia ni sukar untuk dimengerti sangat sebab kurang bercakap walaupun den kenal dia.

Sorang lagi...sape ye...hmmm...dari Kelantan tu, grup Kimi, yang ini banyak cakap, selalu kecoh....

Semua yang den sobut ni kalau den jumpo kek luar UKM mesti kenal punya, tapi kalau dia orang bila jumpe buat tak kenal den dan buat tak tahu je...memang teruklahhh......

CikLieYzaOnline said...

Heee,terasa mcm dh lama plk xmasuk sini.xsangka ada lagi pengunjung2 setia yg masih berkeinginan nk komen kat sini.terharu den.hehe.

Kamarul,
Oooooooooo....hang la rupanya yg bg segala jenis kad tu ye????Haha,pkcikQ tu azam rupa2nya?ceh,ingatkn org tua mana la yg dok panggil 'anakku liza' tu.oho,sgguh x kusangka dan x pernah walau sekalipun terdetik di fikiran ni bahawasanya pakcikQ tu adalah si azamuddin tu.em,mak uteh tu plak sapa?haih,tkasih byk2 la sbb sggup bg hdiah tu smua.tp,aku x simpan pun sbnrnya.aku suruh abgmi(penerbit) simpankan.pastu,dh pindah ke studio baru,terlupa pulak nak ambik dari abgmi.hehe.xtaula kat mana abgmi letak kad tu.apapun,aku tetap hargainya.sbnrnya,jenis aku ni,kalau aku dapat hadiah dpd org yg aku x kenal dan aku xtau sapa dia,susah sikit aku nk terima.sbb,aku takut.huhu.xdak nama plk tu.tp,hehe..tetiba teringat balik kenangan malam tu.masa tu,aku pi smyg kat surau.pas keluar dari surau,tetiba terserempak ngn abgmi..masa tu,abgmi nk pi tandas.abgmi sengih2 kat aku.dia kata,ada peminat bg kad raya.sbb waktu tu kan baru pas raya.hehehehe.malu gak bila tau dpt hdiah tu.tp,dlm hati tergelak sakan dh.hahaha.suka..suka...malu tp mahu.hahaha.tkasih la sbb bg kad besday kat aku.aku terharu dan aku hargainya.

pasal hadiah lagu tu plk...hahaha.malu aku hang tau x?siap ngn emel cinta lagi.abgmi siap print out emel tu n stappler bg kat aku secara peribadi sbb dia kata tu surat cinta.padahal,'putera kasyaf' tu langsung xpenah wujud dlm hdup aku.teruk sgguh hang ni...aku dh tau dh,saheh ada sapa2 nk kenakan aku.cuma,aku x sgka plk hang adalah org tu.ceh!

tkasih byk2 la buat hang,azam and the geng sbb bg support kt drama aku wktu tu dan hntar emel stp mggu.

Tp kan,sbnrnya,aku mmg hargai apa yg hang dan geng2 hang buat ni.cuma,sbnrnya,aku agak terkilan sikit la sbb cara hg iaitu secara sembunyi2 ni dh menimbulkn kesangsian kpd beberapa pihak dan benda ni dh menyebabkn tercetusnya 1 tragedi besar.sbb,ya la..waktu tu,smua tumpu pada drama.kbyakan emel yg kami dpt pun smua komen ttg drama.dlm chat pun sebut psl drama.dan,dalam emel tu pun x dijelaskan siapa penghntar emel yg sbnrnya.segmen lain,org x komen.jd,ada la pihak2 tertentu yg curiga dan mula la buat andaian negatif yg akhirnya,aku sndri dipersalahkn.wuwuwuwu.sedih bila ingat pasal midas.rasa hati ni kembali terluka.wuwuwu.

Tp,dlm byk2 kes yg terjadi dlm midas wkt tu,ada satu kes ni,hanya aku dan abgmi je yg tau siapa punya angkara.Kes ni,kami xperbesarkan dan kami xsampaikan kpd phk atasan.sbb,abgmi kata,mnusia ni x smpurna.jd,elok kalau kita bg kemaafan dan xpyhla nk perbesarkn.Tp kan,yg sedihnya,kes tu berulang dan xpasti plk sama ada ia melibatkn org yg sama.

Tp,yg sdihnya,org tu xpenah hargai bhwa aku dan abgmi dh cuba backup dan selamatkn dia dari kes tu..Sebaliknya,masa pi jumpa phk atasan,mcm2 aku kena hentam.Nak tau x sbb apa aku syg sgt kat abgmi?sbb abgmi la yg bertungkus lumus siang dan mlm edit drama aku.abgmi sggup balik lewat mlm semata2 dok edit drama bg siap juga.kdg,penah gak masa kami dok edit smpai pukul 1 cmtu,tb2 komputer rosak dan pg esoknya,abgmi terpksa edit balik.awal2 pg abgmi dh edit sbb pukul 11 dh nk mula siaran.selain tu,abgmi baik sgt.abgmi la yg selamatkn aku stp kali aku kena hentam.abgmi la yg bg sokongan kat aku wktu dh xdak sapa2 nk sokong aku.abgmi xpernah tggikan suara kat sapa2 selama ni.tp,masa aku kena hentam ngn 'seseorang' di suatu bilik suatu ketika dulu,abgmi tetiba tggikan suara dia kat org tu bila org tu asyik hentam aku.kali pertama aku tgk abgmi mcmtu.Dan mcm2 lagi la.kalau nk aku cerita pasal abgmi kat sini,dah boleh jd 1 novel rasanya.hehe.

Dan aku akui,mgkin sbb kami slalu dok bersama utk edit drama,jd,kami kena gosip itu dan ini.tp,kami bukannya buat apa pun.kami hanya menjalankan tgs ja.nk buat mcm mana,tgs kena siapkn juga.dan lagi satu,baru aku perasan.mgkin sbb aku pggil dia 'abgmi' padahal kebanyakan org pggil 'encik shohaimi'..jd,sbb tu la org cetuskan gosip2 ni.sbnrnya,dulu,aku pggil en shohami tp entah mcm mana entah terpanggil 'abgmi'...hahaha.nasib la..buknnya ada niat apa pun.bknnya nk mnggatal atau nk memiangkan diri.tp,dh kalau terlalu rapat,panggil encik mcm skema plak.hehe.

akhir,yg pasal ending midas,emm...no komen.ia telahpun trjadi.nk berpatah balik,dh x boleh dh.nk jernihkn keadaan,hati manusia bukannya boleh paksa.bukan mudah kita nak ikhlas kpd semua org.kalau kita bersihkan hati kita pun,belum pasti org lain akan buat benda yg sama.apapun,xpala..nk buat cmna.terpulang kpd penilaian masing2.pndangan manusia ada bezanya.terpulang kpd stp individu nk menilai stp manusia.lgpun,kita bknnya boleh paksa org utk percaya kat kita.tp,Tuhan kan ada.cukup la Tuhan tau sapa kita.itu dh cukup bermakna.pndangan kita di mata manusia,xla penting sangat wlupn penting la juga.lgpn,hidup ni bknnya lama.kan?

1 ari nt,kita akan kembali ke sana juga.dan penilaian kat sana lebih pnting sbb kat sana la yg akan tentukan siapa dan dimana kita akan berada.

Em,panjang plak aku tulis ni.dah mcm segmen luahan rasa plk.hehe.xpala,tetiba rasa nak luahkn apa yg terpendam kat hati ni.

Tkasih la sokong drama aku selama ni.aku hargai.

CikLieYzaOnline said...

Utk kwn den si studio yg den sayangi,cewah...

Sbnrnya,stp org ada sikapnya yg tersendiri dan den pun x berani nk komen byk sbb siapalah den utk menilai manusia...den sndri pun ada kekurangan dri.ekau xpala,penerbit,jd,kalo ekau yg komen,standard la sikit.xkan ada org yg akan protes nnt.hehe.tp,den suka bila ekau puji den...hahaha.tp ekau tulis kat situ 'secara pndangan kasar'..Em,elok la tu..sbb kasarnya mgkin ekau nmpk mcmtu tp kalo ekau dh perhalusi,mgkin lain pula yg akan ekau temui nnt..kan..kan..kan.

Em,apa den nk tulih,lupa lak..

Yg pgacara comel tu,fizah namanya,yg Brunei tu kak salmi,yg kelantan tu Tuty.

Den cuma nk komen pasal ai yung,moon dan kak salmi.

Ai Yung tu mmg jujur orgnya.sbb tu la den ngn dia xdapat dipisahkan sejak tahun 1 lagi.kami dh lama berkawan dan den setuju kalo ekau kata dia jujur.dan kalo ekau nk tau,bdk2 cina dlm grup den,smua baik2 belaka.den je yg terlebih jht sikit.huhu.kami semua 1 grup sejak mula buat berita siaran lagi dan waktu tu la kami tubuhkan media produksi.Kami kekalkn nama media produksi sampai la ke mcp sbb kami syg sangat kat produksi kami padahal org lain,smua slalu tukar org dalam produksi selain juga menukar nama produksi.tp,kami setia pd yg satu.cewah.susah senang,kami bersama juga hgga ke ahirnya.(sbnrnya,kami xtukar nama sbb malas nk cipta logo baru utk kertas proposal...hehehe)

Pasal moon,den stuju.moon mmg cool dan sempoi cmtu...pasal kak salmi,sbnrnya,mmg la kak salmi skema sikit.hehe.mgkin sbb dia dh bekerja kot.jd,stp tgs yg dia buat,dia buat seolah2 mcm benda tu 1 kerja yg agak serius.kalo kami ni,byk yg suka main2.tp,kalo ekau kenal dia,dia ni gila2 orgnya.penat nk melayan kekadangnya.boleh sempot kalo nk melayan kerenahnya.buat plk 1 kepala,mmg pening dibuatnya.

Tp kan,ekau terlupa nk komen kek lagi sorang manusia.ada 'sorang' yg ekau x nyatakan kek sini.hehehehe,ekau dh lupa ka kek 'sorang' tu.hahaha.

Em,dah ekau asyik komen kwn2 den,den pun nk komen kwn2 ekau gak..hehe.

Pada den,masa pertama kali kami jumpa abg ramli,kwn2 grup den mulanya mcm takut sikit sbb muka dia mcm garang sikit.tp,bila dia terangkan kat kami ttg audio semua,dia mcm comel je.ekau nk tau 1 rahsia x?sbnrnya,grup den,kalo bersembg pasal mcp,kalo sebut pasal audio,diorg smua panggil kek abg ramli dgn panggilan 'singa laut' sbb dia comel.hahaha.dia baik sgt sbb masa kami xtau ttg peralatan dlm konti,dia ckp,tanya je dia.bknnya terhad pd audio je.leh tanya pape je kat dia.sbb tu la kami syg kat dia.lgpun,masa mlm yg agak 'dingin' tu,den ingat lagi,dia ckp,dia nak belasah 'seseorang' sbb menyusahkn kami.wktu tu,mmg terharu sgt sbb ya la..xsangka dia sanggup belasah org demi kami semua.hehehe.wlupun dia x belasah betul tp kata2 dia dh cukup bermakna dan kami rasa mcm kami ni 'special' la sikit di hati dia.acewah...bkn special tp em..apa ye...entah la..phm2 sndiri la..xtau lak perkataan apa yg sesuai utk den gmbarkan.sbb tu la,masa mcp,den tarik2 baju dia suh brgambar gak.sbb bg den,wlupun dia kata,dia xde pape jasa pun utk bergambar sekali tp pada den,kalo den dh syg kat org tu,den akan hormat dia dan xkisah la dia bkn penerbit sekalipun,dia tetap berjasa ngn kami semua.sbb tu la den tarik baju dia suh brgmbar sekali.hehe

Abg kamarul plak,
grup kami x kenal sgt ngn dia sbb dari awal lagi kami xpenah bertegur sapa ngn dia.kali pertama dan kedua masuk,ekau je yg melayan kami semua.tup2 kali ketiga masuk,dia 'serang' kami dgn tetiba.ohooo..ekau xtau..waktu tu kan,muka kami semua mmg takut xterkata.terkejut pun ada kena serang ngn tetiba.mcm kelakar pun ada gak.tersentap jiwa ni.kami yg asalnya dok tengah gelak2,terus diam mmbisu x kata apa2.tu sbb la masa ekau masuk,den ingat lagi,waktu tu ekau tegur den tp den x jwb pun.den senyum je.pastu ekau tegur lagi.ekau tnya,den sakit ke?den kata,x la..em,sbnrnya,den x berani nk kata apa2.jntung den ni berdegup pantas dah gigil waktu tu bila tgk muka sesumpah tu.haha.tp kan,untung gak sbb sesumpah tu,masa marah,dia speaking.jd,impak dia tu kira kurang sikit la.sbb ada perkataan yg kami xphm pun sbnrnya...kami pun xtau dia kata apa.haha.sb tu la,masa ekau suh den mulakan latihan,den xleh buat wkt tu sbb sesumpah tu ada kek situ.sebelah ekau.kwn den plk asyik dok bercakap pasal sesumpah tu melalui intercome.sambil den sembg ngn ekau..sambil kwn den dok mengata kat sesumpah tu.hehehe.bknnya apa,kami terkejut gak tetiba dia berubah rupa.kalau la waktu tu ada rakaman cctv,nk je den tgk balik situasi wktu tu.mmg lucu x terkata.
pastu kan,bila kami keluar je dari guo ekau tu,sehari suntuk kami asyik bercakap pasal sesumpah tu.hehe.ampun yo..tp,bila den dh kenal sesumpah tu,den suka lak kat dia.sbb den pun xsangka,org yg kami takut mulanya,last2 boleh gelak2 ngn kami dan kami pun agak sekepala ngn dia.den ingat lagi mlm tu,dia gelak2 ngn den dan kwn2 den sbb '..........'hehe.

Dan ekau plk,
em...byk sbnrnya pndapat den ttg ekau.den dh bercadang nk tulis sesuatu ttg ekau.tp,bkn kat ruang komen ni sbb den akan tulis kat satu ruang khas.sebelum 4hb,den akan buat 1 posting.ekau tggu je la nnt.den akan tulis mcm2 nt....heheh.

ukmstudio said...

Whaaaaaaaaaa....ini mesti macam novel berat agaknyeee.....

kamarul said...

Alamak! ye ke cara ktorg dh myebabkn jd kes bsr???sory erk sbb ktorg x jgka lak akn jd serius cmtu.ktorg niat utk gv support jer.xde niat nk susahkn ko pn....huhu. sory erk liza.mak uteh tuh ak mmg x knl and die bkn dr kelompok ktorg.keh3.may b ade ar sape2 yg gne nickname tuh!Hm,ko hrgai je ke liza?xde pape blsn ko nk kasi kt ak ke?hahaha....

psl midas,dh ar...xyah ar ko nk pk lg.tul ckp ko tuh.pndgn mnusia sume beze.so,xyah ar nk pjgkn citer.biar tuhan je adili sume erk.

kasi ak emel ko liza...karang de ssuatu ak nk kasi kt ko.keh3.

abg,sape lak 'sorang' yg abg lupe tuh?yg liza tulis tuh?hahahaha.de gosip lg ke?hahahahaha.

liza,ko kasi belasah g abg neh.ko tulis biar pjg2.mcm ksh anakonda.kasi ngeri sket ble bce.kah3

ukmstudio said...

Kalau hang nak tau Liza..hang punye grup memang krew studio agak beri perhatian sebab grup korang ni rajin berlatih, rajin bertanya, hormat kek kita orang serta pandai 'tackle' kita orang. Tak sombong, tidak buang masa, tidak main2 bila buat latihan dan yang penting jujur... Pada kami itu sudah memadai bagi kami. Kami tak perlu apapun balasan dari korang. Kami bukan setahun dua kendalikan video ni. Kalau nak tau Encik Ramli tu dah 30 tahun bekerja dengan UKM ni. Sdr. Kamarul dah 25 tahun sementara den baru tahun ni keje kek UKM...keh...keh...keh..

ukmstudio said...

'Yg pgacara comel tu,fizah namanya,yg Brunei tu kak salmi,yg kelantan tu Tuty.'

Betullah tu...dia orang lah tu......
Den memang lupe dia orang ni...
Fizah...
Salmi....
Tuty.....

Hmmm....kalau den dah sebut ni....memang den boleh ingat sampai bila2, InsyaAllah...

ukmstudio said...

Pensyarah yang korang jemput, harap2 tiada lagi grup akan datang jemput ke studio...hmmm...den rasa dia tu sombong sangat...Tuhan baru bagi sedikit ilmu tapi dah sombong melngit...hmmm...

CikLieYzaOnline said...

Heeeeee...
ekau ni,puji den lagi.hahaha.den suka tu...suka.. hehe.

Xdela,grup den rjn ke brlatih?bkn ke grup den ni yg paling kurang berlatih den rasa?hehehe.selain tu,penuh dgn masalah yg melanda.hehe.

Em,alhamdulillah sbb dlm grup den wlupn hanya 2 org melayu dan yang lainnya semua cina tp kami smua sehati sejiwa.Pada den,buat apa nak sombong kalo ilmu xcukup di dada.Dan yg paling penting,perasaan hormat tu kena ada.Bukan kena tapi wajib ada.

Ekau nak tau x sebab apa den rasa takut sangat masa nak buat final mcp?Sebab den tau,krew studio banyak tolong grup den itu dan ini.Jadi,den xmau hampakan semua.sebab tu den nak buat yg terbaik.

tapi,den kecewa sebab den tak dapat juga buat yang terbaik masa final tu.den dah cuba tp den tak dapat juga buat seperti apa yg den nak buat.den rasa mcm nak terjun sungai je waktu tu.mmg den rasa terkilan sangat waktu tu.den langsung x bercakap ngn sesapa spnjg hari lps den buat mcp.sebab den rasa mcm....eiiii...geramnyaaaaa.....
den tau,masa den tanya pndapat ekau ngn abg ramli..semua cakap ok je tp den tau sebenarnya tak ok pun..haha.smua xsampai hati nak bgtau kebenaran kek den ni.den nangis masa balik bilik.tp,xlama la..jap je..layan perasaan sikit.huhu.sebab,dlm hati den,den nak buat mcm lain.tp,masa final,lain yang jadi.ish,geram sgguh la...

pastu kan,grup den kan penah dtg lambat 1 mlm tu kan...yg den gtau ekau grup den mmg sengaja tu.em,waktu tu,masa balik kan,kami 1 grup rasa mcm bersalah sgt sbb ya la..kami nk protes kek org lain tp kami terlupa bahawasanya krew stdio semua juga akn tggu kami kek sana.waktu tu,semua mcm rasa bersalah dan diorg suh den mtk maaf kek ekau.sbb tu la den bgtau ekau mlm tu.mlalui pingbox ke ym nth.lupa lak.sbb,kami takut org stdio smua terasa hati kat kami.huhuhu.kami mmg sengaja wkt tu.mmg salah kami.kami akui.

Lagi kan,em...den nk mtk maaf gak sbb sepanjang latihan,grup den slalu gak x tepati masa.den ada baca kek blog ekau.ekau ada ckp...'sorang demi sorang datang'..lebih kurang cmtu la ayat ekau dlm posting bila entah.terasa mcm bersalah plk.huhu.

yang pasal bertanya tu,
den sbnrnya kan..malu nk tanya ekau bab2 mcp melalui blog.den bkn apa sbb den takut ekau marah kek den sbb den suka kacau ekau.den tgk,dlm blog,xde sapa2 pun tanya.asyik den je masa awalnya.tu sbb den sambil pejam mata,den tanya jugak.huhu.kalo den x tanya,den xtau.den pun sbnrnya segan gak nk kacau ekau masa mlm2 dgn tanya pasal mcp.tp,dah den xtau sgt dh nk tanya sapa,den tanya la jugak.hehehe.mula2 den takut.lama2 dah jd tabiat lak.hehe.den suka..heee

Pastu,apa lagi..em...

Haa.. yang pasal 'tackle' tu.hahahahaha.grup den pandai 'tackle' ke?bila masa kami 'tackle'?den x sedar pun yg selama ni den dh 'menackle' ekau semua.hahahaha.

yg pasal pensyarah tu,den pun harap2 xde sapa2 la pasni yg amik dia jadi tetamu lagi.hhuhuhu.sbb masa den pi jumpa dia kan,dia buat x layan je.malu muka den ekau tau.pastu,masa ckp xpandang mata pun.org cakap,kalo ckp x pndang mata,x ikhlas tu.tp,nk buat cmna,dah Dr Asiah nak dia jugak..jadi,terpaksa la den amik dia gak jd tetamu.den sbnrnya nak amik ust khuzairi yg pusat Islam tu dan den pun dh buat rncgn lain.ust tu baik sgt dan dia sggup tlg saat2 akhir.tp,dah Dr Asiah x setuju,den terpaksa ckp kat ust tu kata cancel.sian ust tu sbb den dh ckp nak amik dia.den rasa mcm bersalah sgt kat dia.rasa mcm nk pi mtk maaf salam2 ngn dia je rasa.sbb den cuma mtk maaf melalui sms.xcukup tu.huhu.tp,xleh la nk pi salam ngn dia.haram..bkn muhrim..hehe.

CikLieYzaOnline said...

Haaa...lupa plak.nk sambung cerita sikit lagi.nk buat pengakuan.hmmm..masa kali pertama Dr Asiah ckp yg kami semua akan masuk studio dectar kan,Dr Asiah ada la sebut lebih kurang cmni...
"nnt kamu semua akan masuk sana dan jumpa dengan encik daud,encik kamarul...."
masa tu kan,den cakap kat Dr Asiah,napa kena masuk sdio sana?napa x masuk stdio mention?sbb den syg kat org2 stdio mention.jd,bila tau yg kami akan masuk stdio lain pulak,pastu jumpa dgn org2 stdio lain plak,rasa mcm berat hati je nak pi sana.hari pertama den pi sana kan,den ngan grup den smua mcm takut sikit la.pastu,pi sana pun kira mcm paksa rela la.mcm kena kawin paksa.xsepenuh jiwa.hehe.bila masuk,suasana stdio pun mcm lain.muka2 smua mcm muka2 baru.gelap..teduh je guo ekau tu..krew semua kami lngsung x kenal.tp kan,bila ekau adalah org pertama yg layan kami,ekau sambut kami dgn senyuman ekau yg comel tu..tiba2 je kami dh suka ngn ekau.pastu,siap pulak abg ramli tu layan kami masa audio..baik sangat wktu tu.siap suh kami tanya lagi kalau kami xtau apa2 waktu tu.ekau nk tau x apa yg terkeluar dari mulut kwn den si ai yung tu?dia kata 'better dari mention'...pastu,semua org angguk kepala tanda setuju.hehehehe.bukannya apa,cuma kalo kat mention,abg bad tu la yg garang sikit.abgmi ok...nak tanya abg bad,kena pk 49 kali dulu.pastu baru boleh buat kptsn sama ada nak tanya atau x...huhu.apapun,den sedih sikit bila nak tinggalkan guo ekau tu.entah la sbb apa.mcm dh sayang plk kek guo tu.

kamarul said...

kah3.liza tu mmg...ko mmg suke kalo org puji.kah3.msti tdo xlena kene puji neh.keh3

aku nk kasi pndpt peribadi leh?

hm,mgikut hemat aku ar.....
ko taw x nape ak suke kt ko and syg bangat kt ko neh?sbb ko neh 'ada2 je..'keh3.dan of course sbb ko neh nkl sket...keh3

azam slalu ar citer kt ak.ko jnis yg x sosial dan simple......stp kali ak nmpk ko pn,mmg ak rse ko neh yg simple.senang bela.keh3

kamarul said...

Abg studio dh bape lame keje ukm erk?tb2 rse mcm nk kenalan dgn abg neh lak.keh3

kamarul said...

hehe.ak igtkn 'kamarul' yg korg citer tuh ak....trkjut lak rse.org len rupenyer..huhuk.perasan giler mcm ak sorg jer nm kamarul kan?.xsgke nme 'kamarul' mmg glamor di seantero dnie.hdup kamarul!!kah3

ukmstudio said...

Liza....maksud 'tackle' ialah pandai ambil hati dan tak menyusahkan kami sangat. Hmm...susah den nak tulis, tapi den faham sendiri apa yang den maksudkan. Bukan maksud 'tackle' tu maksud negatif.

Untuk Kamarul, den belumlah lama bertugas kek sini, belum laie sampai 100 tahun pun...

CikLieYzaOnline said...

hahaha..ala ekau ni..jgn la serius sgt.den gurau je..den phm 'tackle' ekau tu.ekau niiiii.....heeee

kamarul,dah la tu.jgn la puji aku lagi..sikit2 dh la..puji byk2,loya plak rasa..nt x surut dmm aku ni..susah plak.huhu.

ni emel aku:
wardatul_ummah@yahoo.com

em,arini den nk ucp slmt tggal kek smua sbb den nk kena pi suatu tmpat yg 'bahaya'...wuwuwuwuwu...nak nangis rasa...hmm,tahan liza..tahan...

CikLieYzaOnline said...

eh,lupa plak...em,ckp kat azam,tkasih byk2 la sbb bg kad tu aritu.em,kalo hg nk tau,aku ni mmg simple..dan sbb aku ni simple sgt la aku dikatakan kuno...hahaha.kalo nk cari jodoh,hg cari la org yg sama mcm hg...jgn mcm aku.pyh sbb aku xkan berubah.heheh

ok la,nk pi mandi dan bersiap sedia utk ke peringkat seterusnya.haihhhh...apakan daya...tata semua....hgga ketemu lagi di lain masa..

kamarul said...

Ko nk g mne lak neh?ko neh,asyik hilgkn dri jelah....

tq emel tu.nnti ko tggu erk.ak emelkn ssuatu utk ko erk.

kah3,ok2...ak x puji dh ko pasni.ak bkn per,dh korg main2 puji kt komen neh,ak join ar skli.mcm best jer.keh3

abg stdio neh mcm perahsia jer....ops,ye ke?keh3.tp,mcm perahsia je saya rse.hehehe.

kamarul said...

a'aa ler....abg neh saya rse mcm seorg perahsia and x suke dedahkn dri pd sesape erk?tul x?and spnjg saya xknl abg neh,hnye knl dlm blog liza neh,keh3.saya rse abg neh mcm ade 1 identiti yg sukar nk gmbrkn dgn kate2.ape erk?hmmmmmmm........nk kene kaji abg lak ar pasni..saya mmg suke kaji org selain bce minde org.keh3

kamarul said...

tp,ade 1 yg saya suke dgn skp abg....wlu saya xknl abg.saya respect abg cz abg neh wlu status pnerbit liza tp abg stil nk kwn dgn ktorg erk.....caye arr.....mne der pnerbit nk kwn dgn dak2 hingusan cam ktorg neh.abg neh mmg otai arr..keh3

kamarul said...

hmmmm....ble ak bce blk komen kt sni,ak rse,ruang komen ko neh liza,dh jd mcm sesi luahn rse lak.keh3.mcm gelanggang pgakuan mhkamah lak.huhuk.tp,igt liza,ko penah kate dlm chat dlu,jujur tu pnting.jd,bgus gak ble kte jujur erk cz ak rse,hti jd lbh tenang ble kite ckp trus terang.if kte pndam rhsie,rse mcm hti neh xsdap lak erk.and pe yg brlaku kt ko d midas dlu tu,ak mtk maaf bebanyak la erk.tul ak xde niat nk susahkn ko.xsgke ak.sdih lak ak rse.huhuk.

kamarul said...

maafkn ak erk liza.waaaaaaaa.....
ak rse mcm brslh sgt kt ko sbb ak...ko dh kne hentam terok mse midas dlu.......ape kate ak,azam n kgkwn sume g jmpe pnerbit ko and wat keterangn sume?ko nk x?cara neh,nnt nm ko dpt dibersihkn smule.nk x?mcm mne?

abg stdio,korg sme ofis erk dgn pnerbit lg 1 tuh?

ok x idea ak neh?

ukmstudio said...

Jarak ofis kami lebih kurang 300 hingga 400 meter lebih kurang, maknanye bukan satu ofis tapi kami kawan lama...

ukmstudio said...

Satu lagi nak jawab....kalau kita nak berkawan jangan pandang pada umur, pangkat dan darjat....
Kita semua adalah sama, kata lirik lagu Ramli Sarip..........
Kalau kita berkawan atas dasar umur, pangkat dan darjat....hubungan itu takkan lama atau kekal.....

kamarul said...

Oooowwww.......kwn lame,hmmmm....tul tu erk,saya stju!oit cik liza,lum blk ker?mne lak ko g neh?

CikLieYzaOnline said...

hmmm...xpyh la kamarul oiiii...
lgpun,kisah midas dh tamat dh.biarlah ia berakhir di situ sahaja dan usah ditambahkan lagi episodnya...kan..kan..

aku tulis kat atas tu bukannya apa..sekadar meluahkan apa yg aku rasa ja..dah la..manusia ni kan tak sempurna.bagus gak sebenarnya benda yg jadi ni sbb dari kejadian ni la aku dapat kenal 'manusia'.bukan senang nak kenal manusia kalau di pandangan kita hanya yg baik2 saja.kalau sesekali ada salah kat mana2,barulah kita boleh belajar sesuatu yang lebih bermakna.

tapi kan,hehehe.syukur la sebab sepanjang perkenalan yg singkat di dua studio yg berlainan ni,aku dipertemukan dengan dua orang penerbit yang berhati mulia.mungkin di pandangan orang lain...xsemua yg anggap mcmtu.tp,aku lebih memahami apa yang aku kata.

hmmm....letihnyaaaaaaaa......

eh,lupa lak.tkasih la atas niat hang yg baik tu.aku hargainya.

CikLieYzaOnline said...

haaa..nk tambah sikit je lagi.terlupa plak.hehe.

nt kan,kalau hg dah 'berusia',hg jadikan la dua org penerbit tu sbg cth tauladan dlm hdup hang.baru la nnt makcik sebelah umh hang berkenan nk buat menantu.hahahaha.

phm ka?huhu

CikLieYzaOnline said...

hmm..aku pun rasa mcm ruang komen ni dh jadi mcm tempat luahan rasa dan pengakuan lak.huhu.itu la,sapa suh hang buat pengakuan dulu...dah hg buat pengakuan,tangan aku ni pun mula la nk taip panjang2.hehe.

sbnrnya kan,
dlm hidup ni kita akan bertemu dgn bermacam2 org..susah nk buat tafsiran sbb hanya yg mengenali akan mengerti.dan hanya yg mengerti akan memahami.

em,kpd sesiapa yg masih lagi baca komen kat sini,hanya 1 aku nk cakap,em...selama ni aku dah banyak main2,kadang aku suka kenakan org atau saja menyakat org.sebenarnya,kalau aku ada buat salah apa2 tu,anggap je la aku bergurau sbb xde niat pun nk cetuskan pape isu.gurauan semata2 sekadar nk ceriakan hidup yg xlama mana ni haaa...InsyaAllah,umo pjg,kita jumpa lagi.sekian,wassalam.

ukmstudio said...

Den memang suka baca sebarang komen, tu sebab den link kan dgn blog den secara 'ISTIMEWA' disatu sudut blog den. Kalau boleh semua yang aku jumpo kek studio ukm tu masuk sini buat komen sebab semua komen akan ku baca selagi blog aku ni wujud.....

ukmstudio said...

Oh! ya, hampir terlupe den. Den nak tanya Liza, sebab blog ni blog Liza. Den nak tau Kamarul ni sapo Liza. Student media UKM ke...tahun akhir? Dia pernah masuk studio UKM ke? Den nak kan penjelasan yang 'detail' supaya den tak salah sangka nanti kalau timbul sebarang persoalan lepas ni..

kamarul said...

Kah3.....srius bangat abg stdio neh.heheh....saya nk kaji abg,abg lak nk kaji saya erk?keh3.sblm liza jwb sokln abg smbil ketawe kuat2 mmcahkn suasna snja yg agk suram neh,baik tuan pyner dri yg jwbkn erk,lg brkesan.heheh.saya adlh pemegang ic yg brname Azrin Shazran,jurusan Ekonomi Islam,fep ukm,thn akhir merangkap kwn baek si Hafiz Hasri yg mrupakan 'ehemmmmm' kpd Liza.keh3.saya neh ala2 guard utk jage liza arr....keh3.nme timangan saya adlh kamarul benitez sbb of course saya adlh fanatik liverpool !!!! keh3.saya t'ganu mari,nk mkn nasik dagang,moh ler ke ganu kiter.heheh.

kamarul said...

oit cik liza ku cyg,ak blk kg rini.sblm ak tgglkn ko,ak de smthg tuk ko kt blog yg ak bru create..keh3......jgn lupe bce erk.kah3.ko jg dri bbaek erk.....abg stdio,tlg jg kwn saya neh erk.....keh3

CikLieYzaOnline said...

utk kamarul,
ceh..semua itu dusta belaka..
dusta berkalang dusta..
pdm..!!! pdm..!!!

ukmstudio said...

Maaf Kamarul den tak leh jago dio..sebab abah dio pun susah nak jago....keh...keh...keh...

CikLieYzaOnline said...

utk kwn den si studio yg den hormati,hehehe..den sndri pun tertanya2 gak..persoaln yg ekau tanya kek den ni pun tb2 dh mula menimbulkn 1 persoaln kek fikiran den ni jugak...tp,den x pasti la sama ada persoln yg den fikirkan sama dengan apa yg ekau fikirkan...hehe.tapi,xpola,den jwb yo la..

jgn terlalu cpt menilai negatif..em,ni pesanan yg ekau pesan kek den.den x lupo tu..hehe

sbnrnya,kamarul ni,den baru je kenal.tapi,kalo azrin shazran tu,den dh lama sikit la kenal.tp,x la lama sangat.den knl dia masa den tahun 2 sem 1 ke sem 2 cmtu la.den pun xingat dah.sbb masa tu,den nak kena buat interview utk penulisan rencana pn sahzlin.jadi,si azrin shazran ni kwn kepada kwn den..den kenal dia dgn nama azrin shazran.kwn den yg kenalkan.tp,kami x la baik sgt pun.pastu,masa sem lps,den ada amik PB kat FST.kebetulan,si azrin shazran ni pun 1 kelas ngan den.tu yg den baik sikit ngn dia.tu la detik perkenalan den ngan dia.

Kamarul ni plak,den kenal dia masa den kendalikan drama radio kat midas.masa tu,kamarul ni slalu anta emel komen ttg drama.tp,den xkenal dia sapo.sampai la beberapa bulan lps,masa den hidupkn smula blog den ni..den ada ceritakan ttg sinopsis drama radio den kek blog ni dan waktu tu,kamarul ni masuk komen.den tertanya2 siapa kamarul ni.

akhirnya,1 ari,masa den pi jumpa kwn den kek ptsl,den terjumpa lagi si azrin shazran ni dan den terdengar kwn den panggil dia dengan nama kamarul.den tanya kwn den.dia gelak dan dia bgtau den bahawasanya kamarul dan azrin shazran berkongsi DNA yang sama.

itu la ceritanya...dia mmg pelajar ukm tahun akhir tp bukan media.ekonomi Islam sama dengan kawan den.dan dia bukanlah guard seperti yg diceritakan kek atas tu.dia ni suka main2...ekau xpayahla amik kisah sgt ngn dia ni.dia ni mmg cmtu.xbetul sikit orgnya.hahaha.

em,apo laie yg ekau nak tau?detail x?lagi,apo yo yg den tau pasal dia?em..dia ni,umo den xtaula sbb xpenah den tanya dia.org t'ganu sbb den penah dgr dia ckp t'ganu kaw2..lagi..mknn kegemaran dia,den xtau plak sbb dia xpenah mkn dpn den.hehehe.oh,lagi 1,dia ni naik motor warna merah.yamaha kalo x silap den.slalu parking kat ptsl bersebelahan fep.hehehe.kalo x silap den,dia ni tggal kek ibrahim yakob.tu je la yg den tau pasal dia.heeeeeeeeee

CikLieYzaOnline said...
This comment has been removed by the author.
CikLieYzaOnline said...

laaa...ter'sent' dua kali plak..hehehe.em,lagi..den nak gtau ekau..tkasih byk2 sbb link kan secara istimewa kek blog ekau..sbnrnya,dh lama den tau..sbb blog ekau tu kan blog kesayangan den.jadi,walaupun ekau perbetulkan 1 perkataan yg ekau salah eja,den dpt detect tu..hehehe.apatah lagi kalo ekau masukkan link apo2..hehe.cumo,den nk tggu ekau sndiri jo yg cakap kek den...baru den rasa terharu sikit.hahaha.apapun,tkasih yo..den mmg hargainya sbb den syg sangat kek blog ekau tu...bilo ekau lotak link kek sudut tu,den suka sangat.tp,den x golak la..den senyum simpul je...heeeeeee

CikLieYzaOnline said...

oh ya..baru den ingat,den sbnrnya nk tanya ekau ssuatu...ekau gtau den betul2 yo..ekau jgn tipu..em,den ni kan,sbnrnya den nk tanya ekau.spnjg ekau kenal den,wlupun ekau xla kenal den sgt,tp kiranya setakat mn yg ekau kenal den,den nk tanya.apo sikap den yg ekau x suka atau ekau kurang suko atau mmg ekau x suko langsung la...lbh kurang cmtu.ekau gtau den jap.sekurang2nya 1 pun jadi la..tp,kalo byk,lagi bgus.sbb den nk berubah jd bdk baik ni..jd,den kena la tau apa sikap teruk yg den miliki supaya den dpt berubah jd baik pasni.den tgh buat survey ni..hehe.ekau gtau den yo..ekau senaraikn seberapa banyak yg ekau x suko..xpo,ekau tulih yo.den rela mmbacanya.pasni,den akan berubah...hehe.

ukmstudio said...

Apo den nak tulis ni...hmmm...susah jugo nak tulis benda yang berkaitan diri orang lain ni...ada kalanya mudah, adakalanya sukar seperti sekarang...hmmm...

O.K lah...den sebenarnye seorang yang tak suka kepada orang yang ceritakan kebaikan dirinye...tapi hang takde sikap macam tu...
Den tak suko orang yang meninggi diri seperti dia semua ada, jawatan dia tinggi, dia banyak wang dan sebagainya yang seumpama seperti itu...tapi..hang takde sikap macam tu...
Den tak suka orang yang banyak cakap, sampai orang lainpun tak boleh nak 'insert'..tapi hang takde sikap macam tu...
Den tak suko orang yang menipu dan tidak jujur...tapi...setakat yang den tau hang takde sikap macam tu...
Den tak suko orang yang mengata orang lain secara berlebih-lebih...tapi ...hang takde sikap macam tu, setakat yang den kenal lah...
Den tak suke oarng yang suke menyamar dan tak berterus terang...tapi hang takde sikap macam tu...setakat yang de taulah....
Lagi...hmmmmmm...lagi....hmmmm...nantilah de fikirkan lagi dan akan BERSAMBUNG....

ukmstudio said...

Oh! ye, baru den ingat, den tak berape berminat ngan orang yang terlalu berahsia...tapi...hang macam takde je sikap macam...betul kan???
Jeng...jeng...jeng...bersambung lagi....

ukmstudio said...

Den ni jarang sangat golak-golakkan orang lain....sebab den tak berape minat ngan orang yang suko golakkan orang lain...den rase hang takde sikap macam tu....kalau ade eloklah di tiadakan....kan...kan...maksud den golak lobeh-lobeh..sikit2 tu, biasalah...
Hmmmm....jeng...jeng...jeng....sambung lagi mase akan datang....

CikLieYzaOnline said...

hahahahaha...ops,golak laie.hehe..senyum..senyum..ekau ni,den tanyo sikap buruk den..mano sikap buruk yg ekau senaraikn..xdo pun..

emm,setakat yg ekau dok berjeng..jeng ngn den ni..den nk respon skit la..hehe.dh mcm sesi kritikan plk..hehe..

em..ekau x suka org yg ceritakn kbaikn dirinya..mmg la den x cite sebab den xde buek baik kt sesapa pun.org yg buek baik kek den slma ni..

ekau x suko org yg mninggi diri.yo la sbb den ni rendah yo orgnye..duit pn xdo apatah laie jwtn tggi ko..

ekau xsuka org yg byk ckp..
em,den bkn la seorg yg byk brckp sbb den lbh suka menulis dpd bersuara atau berkata2.den ni pndiam realitinya..

ekau x suko org yg menipu..
em,hakikatnya,den ni ada tipu jugak la..cth,den nk menang pertndingn edit gmbar aritu,jd den guna la taktik penipuan spya den blh menang tnpa bertanding..hehehe.den pn suko tipu adik2 den gak kalo den main apo2..huhu.nmpknya,den kena lebih jujur la pasni...terima kekalahan dgn hti trbuka..huhu..em,den dh tau 1 sikap buruk den..bagus2..

ekau x suko org yg mengata org secara berlebih2an..
em,pada den,yg ni den xtaula den ptut ubh sikap atau x sbb den x suka kato kek sapo2 secara direct.den xsmpai hati nk malukn org secara brdepan.tu sbb den suko tulis hikayat kalo den mrh atau nk kato apo2..cumo,kalo sapo yg phm tu,dio phm2 yo la.kalo xphm,den x kisah asalkn den dh boleh lps geram..hehe.

ekau xsuko org yg menyamar dan x berterus terang..
em,yg ni..pada den, ontahlah..tp,kdg2 den hnya akn berterus terang kek org yg den raso selesa dan den raso blh dipercayai sbb den dh byk kali terkena.bilo den berterus terang,last2 smuanya berbalik kek den balik.den dh mcm serik utk berterus terang ttg apo2.den lebih suko mndiamkn diri.tp kalo den raso berbaloi gtau kek sapo2 yg den leh percaya,baru den gtau.kalo x,mmg den xkan gtau dan biarlah ia terkubur cmtu jo..ptutkah den ubh sikap den yg ni???hmmm...

ekau x suko kek org yg terlalu perahsia..
hehe.em,yg ni den x kot..haha.sbb den ni pantang ado rhsio,den kato la nk rahsio..last2 sblm jd rahsio,den dh gtau org dh..haha.cth mcm den nk kasi kek ekau duri ajaib tu la.den cdg nk buek surprise tp den dh gtau ekau awal2 laie.tp sampai skang blum mjd pun duri ajaib den tu..hehehe.tp den tgh usaha ni.cumo xtau jo bilo siapnyo..ekau tggu yo.1ari nt,den pasti akan bg jugo.cumo,xtau bilo yo.

em,ekau x suko org yg golakkn org..hahaha.ops,den ni yg sbnrnya bkn mudah sgt nk tergolak.tp,golak den lain sikit.kdg,org buek kelakar,smua pakat golak,den x golak pun.bilo dan napo den golak,hanya den sajo yg leh tntukan waktunya.den kalo den golak tu,ada beberapa sbb.antaranya:
1)den nk menyakat org..mcm den golakkan kek lagu 'jatuh cinta' ekau tu..pastu den golakkn lagu 'alleycats' ekau yg siap ado vdeo tu.hehehe.den nk mnyakat jo tu.sengaja den golakkn ekau.sama la mcm den golakkn kek kwn den yg cina tu maso nk jd pengacara tu.sajo den nk buek dio malu.haha.tp,den cumo golak nyakat kek kaum kerabat yg den kona yo selain rapat ngn den.kalo x,xberani la den nk cari pasal buek cmtu.

2)den nk lepaskn tension.cth,mcm td la,den terpaksa jln kaki ngn kwn den..org lain smuo naik kete.jd,bilo kami raso mcm kami ni kerdil sgt,jd,bilo kami nmpk tenggiling,kami gelakkan la puas2 sbb tenggiling tu pun nasibnya baik sikit dari kami je.tp,kebiasaannya kalo cmtu,pas den golak kek sapo2 mgsa den ni,den akan golak kek dri sndri balik sbb nasib den laie teruk dpd org yg den golakkn tu.hehe

3)den golak sbb benda tu mmg melucukan hati den.kalo benda tu mmg melucukan hati den,den akan gelak puas2.itu la..hmm..

tp,setakat skang ni,den rasa,den xdola golak kek org laie kot yg boleh menimbulkn kesalahan bosa kek sapo2.sbb smuo org yg den golakkn slama ni,seingat den la,xdo sapo2 pun laie yg marahkn kek den.ops,ado..ado..hmpir terlupa den..ekau la org pertamo yg teraso hati kek den bilo den golakkn ekau suatu ketika dulu.hehehehe.emm,nmpknya,den kena kurangkan sikit golak nyakat2 ni kek sapo2 sbb mano den tau diorg teraso hati kek den kan..em.bgus..bgus..den temui laie sikap buruk den ni..

ok,teruskan megkritik den yo..
sbb,den ni,bilo den muhasabah diri,den xjumpo apa2 pun kek dri den ni..tu yg den kena org lain yg tlg bg kritikan kek den ni..hehe

CikLieYzaOnline said...

haaaa..baru den ingat.den ni jenis yg cenderung 'pulang paku buah keras'.. hehehe. adakah ini sikap yg baik ataupun tidak?emm..den masih memikirkannya...

ukmstudio said...

Hang punya jawapan agak panjang gak...den bace aje lah. Hang dah ulas panjang2, oklah tu. Rasanye takde ape lagilah..

Berkaitan pulang paku buah keras tu...den tak kisah walaupun ade kalanya terase juga, tapi bagi den itu o.k je...

CikLieYzaOnline said...

huhuhu.terasa ke?xnak dh la buat cmtu..huhu.ampun ye..terasa rupanya...ampun,xbuat lagi..wuwuwu

CikLieYzaOnline said...

em,sbnrnya kan..den nk mtk maaf skli laie kek ekau.den xtau nk tulis kek mana.sbb den xmau buek posting mtk maaf laie dh.den dh serik sejak kejadian lalu yg menimpa den tu.huhu.biarlah posting mtk maaf tu merupakan posting pertama dan terakhir den mtk maaf kek ekau.jd,sbb den xtau nk tulis kek mana dh,jd,den tulis la kek ruang komen ni.sbb,den tau ekau akan baca juga suatu ari nnt.x arini,esok.x esok,bila2 la.pasti ekau akan baca juga.

em,sbnrnya kan,sbb tu la kwn2 den x bg den masuk blog ekau pd awalnya.sbb,den ni suka nyakat org.xkisah la sapo org tu.em,sbnrnya,ontah la..den rasa,mcm den dh buat slh byk kek ekau slma ni.sejak ari pertama den kona ekau sampai la ke saat den tulis kek ruang komen ni.tp,ekau sklipun xpernah marahkn den.slalu je den jumpa ngn org mcm ekau ni.kdg,den fikir gak.mgkin nasib den slalu bernasib baik.entah la.mgkin la kot.sbb,den pi mana sekalipun,pasti den jumpa ngn org yg baik2.mksd den,org yg rapat ngn den semuanya layan den baik2.tp,den plak slalu je nyakat org x tentu pasal.teruk sgguh diri den ni.em...

sbnrnya kan,den dh x lama kek ukm ni.dan bila den balik nnt plk,em..den takut sekiranya den akn balik buat slama2nya.sblm den balik,den nk ekau marahkn den.sbb,slama ni,den dh byk buat slh kat org tp sapa pun xmau marahkn kek den.den pun xtau napo smua xmau mrh kek den.padahal,den dh byk buat slh kat smua org.hati den xtenang kalo org xmarah kek den.

lagi 1 kan,nnt kalo ekau jumpa ngn abg ramli,abg kamarul dan abg ruhaizad,ekau ucpkn tkasih skali laie yo kek diorg sbb tlg den dlm mcp dan maafkn den kalo den ada buat slh yg telah menyinggung perasaan sesapa.

em,sbnrnya,byk den nk tulis ni tp tb2 den xtau nak taip apa.nnt la,den smbung laie.hmmm...apo yg den nk tulis sbnrnya ni..em,entahla.

CikLieYzaOnline said...

lagi kan..em...den nk gtau ekau ssuatu..yg pasal penyiasatan x files den.haha.ops,xleh gelak..senyum2..em...xfiles den dh berjaya.hahahaahaha.kali ni,mmg den nk golak sbb den xleh senyum..haha.tp kan,em..sbnrnya,den rasa,den tau napo dia buat cmtu..jd,ekau maafknlah org x files tu yo...haha.den rasa,dia xdo niat papo kot cuma nak main2.den rasa la sbb den mcm dpt teka la nape dia wat cmtu..hmmm.. rupa2nya,manusia ni ada mcm jns kan...hmmmm....

CikLieYzaOnline said...

oh ye,1 laie.yg pasal den penah tulis dulu tu ttg hero yg namanya 'daud' tu..den xdo niat nk main2kan nama ekau pun.sungguh.sbrnya,den nak kenakan kwn den je.dh kwn den letakkn nama yg komersil sangat dlm cerita dia jd den lotak la namo hero bernama 'daud' sbb den nk buktikan bhwa x semuanya benda moden ni baik2 belaka sbb den lebih suka tradisi dpd kemodenan semua.tp,xsemua la.ada gak benda moden yg bagus.em,mesti ekau xphm kan.xpola..sbb den cuma nk buat pgakuan je bahawasanya den x pernah ada niat nk permainkan nama ekau walaupun sikit.itu je la.emmm...laie apa ye..den nk kena buat pgakuan ni apa salah den kek ekau laie..emmm...nt den sambung kalo den dpt ingat smula..

CikLieYzaOnline said...

haaaaaa...
den ingat dah apa yg den nk mtk maaf kek ekau td tu...
sbnrnya kan,den penah gelakkn ekau..puas den pk seharian..ini rupanya yg den nk ckp sbnrnya..haih..

em,den kan baru je letak pelawat kan..dan den ingat laie,masa awal den letak pelawat tu,pelawat den agak gelong2 sikit..mula 1 pastu 4 pastu jadi 1 balik dan masa tu den ada gtau ekau yg pelawat den macam tak betul je...pastu den letak pelawat baru dan masa tu..wuwuwuw..sedih je kan sebab pelawat den 1 je waktu tu..ekau la org tu.haha.pastu kan,entah bila entah..baru2 ni jugak la..den ada tengok pelawat den dan den bandingkan dengn pelawat ekau.pelawat den laie ramai dari ekau.pastu kan..den gelakkan la kek ekau (tanpa pgtahuan ekau).pastu,oleh sbb den sayang kek blog ekau kan,den penah gak masuk chat room dari India lagi mana nth..den bg link blog ekau kek diorg..mcm den tlg promosikan la..haha.pastu,ada la 1 ari tu,pas den bg link,den nmpk mmg ada bendera dari India kek pelawat ekau tu.mknanya,org tu masuk sgguh la blog ekau.den sbnrnya nk tambahkan pelawat ekau.pastu kan,den rasa,entah2 yg pelik2 dok masuk blog ekau utk cucian mata tu,entah2 den yg bagi link gamaknya...huhuhu.tapi,den takut nk gtau kek ekau...hehe.skang baru den berani nk buat pgakuan.heeeeeee.tp kan,pas den sembg ngn ekau beberapa ari yg lalu,den baru fhm.sbnrnya,ramai x bererti bagus."biarlah sikit asal berkualiti"...hehe.den ingat tu..tp versi asal yg ekau ckp adalah "biarlah kawan sedikit asalkan hubungan tu berkualiti."

hmmm...akan den ingat sampai bila2 (selagi den boleh ingat la..insyaAllah)

ukmstudio said...

Hang tulis je lah apa2 yang hang nak tulis, den akan baca tiap patah perkataan tu.....tapi den rasa den tak rasa marah ke...dendam ke, hot ke....semua perasaan tu langsung takde....den rasolah den ni memang o.k kut...heh...heh....teruskan menulis kek sini...

CikLieYzaOnline said...
This comment has been removed by the author.
CikLieYzaOnline said...

hmm..
den kan,selama ni,spnjg den kona ekau..den dh boleh baca sikit 'tulisan' ekau.. cumo,masih ado 1 yg den konpius.. den perhatikan,cara golak ekau.. ekau ado byk caro utk golak..spnjg yg den tau..golak ekau terbahagi kpd beberapa jenis:

1)keh..keh..keh
yg ni,den raso golak menyakat ni..

2)heh..heh..heh
yg ni,rasanya separuh menyakat dan kadangnya golak perasan..haha,ops den xleh gelak..hehe

3)kah..kah..kah..
yg ni mmg menyakat penuh dan ekau mmg golak bosa ni..

4)ha..ha..ha
yg ni ekau mmg golak tp kdg ekau x golak pun sebenarnya..golak x berapa ikhlas tp kdgnya ekau mmg sedang bergelak ketawa gak..cumo x golak kuat2..maknanya golak sambil senyum simpul kekadangnya..

5)ha..ha..ha.. (ketawa ikut buku)
em..yg ni,den masih laie konpius sama ada ekau mmg gelak atau ekau x gelak...dh puas den cari dlm buku tp x jumpa juga jwpnnya.den pun xpasti buku apa yg ekau gelakkan tu.hehe.tp,yg pasti,den sendiri yg akan golak dulu bila baca gelakkan buku ekau tu sbb selama den hdup ni,xpenah den jumpa org yg gelak ikut buku mcm ekau.haha.

em,sbrnya den ngntuk ni tp mcm biasa,den xleh lelapkn mata wktu2 cmni...sbb tu den teringin nk mgkaji gelakkn ekau tu utk mghilangkan ngntuk den.heeeeeee

CikLieYzaOnline said...

lagi satu kan,tetiba den rasa ruang komen ni mcm 'shoutmix' plak..tempat den menyembang ngn ekau.tp,sini boleh tulih pjg2 dan x la terdedah sgt kt org lain.sbb den tau,org lain xkan masuk jenguk ruang komen ni dah kecuali kamarul yo la kalo ada pun tapi dia pun dh cabut balik kampung.den rasa mcm...mcm apa nth..mcm bernyawa plak ruang komen ni.bkn bernyawa tp mcm apa nth...den xtau perkataan apa yg sesuai..kdg ada gak den rasa mcm den ni pasukan puak al-qaeda yg jumpa ekau secara sembunyi2 kek sini..hahaha.ekau plak mcm inspektor polis la.den ni mcm geng penyamun yg curi2 laporkan apa2 kek ekau kt sini.mcm main polis tan tri plak den raso.heheh

ukmstudio said...

Ketawa ikut buku tu sebenarnye den dalam 'dilema' nak ketawa atau ta. Jadi den ketawalah ikut bukulah. Biasanye kita dapat dalam komik, ia tulis macam ni..HA...HA...HA.. Jadi den ketawalah sebijik sebijik, kalau 3 HA den ketawalah 3 HA(HA...HA...HA...) Kalau 4 HA, den ketawalah 4 HA(HA...HA...HA...HA..)
Tapi kalau dalam komik tu, maksud ketawa ni ketawa terbahak-bahak kan.... Tapi den tukarlah ketawa sebijik2 bila berada dalam dilema sama ada nak ketawa atau tak...tu je...

CikLieYzaOnline said...

hahahahahaha...
boleh pulak ekau kira berapa byk HA yang akan ekau guna....
hahahahahahhaahahhaha......
ekau ni la..xhbs2 nk buat den gelak...dah tu,mcm mana la den nk insaf ni....asyik den gelakkn ekau je...nk senyum simpul pun xboleh...xleh nk control....hahahaha

hmm,nmpknya...den mmg xleh nk berubah...den akan teruskan juga gelakkn org smpai bebila....heheheh

CikLieYzaOnline said...

hmmm..den baru je pas baca hikayat pertama yg ekau hasilkan..heheh.tetiba den terfikir ttg hikayat yg den tulih dulu tu.sampai skang masih mjd tanda tanya...mcm mana ekau blh phm hikayat den tu?sbb setahu den , den x nyatakan pun namo ekau dlm tu.pastu lak,den gunakan watak sesumpah dlm tu tp ekau masih boleh teka jugak.hmmmm....masa 1st ekau komen kek hikayat den dulu tu,ekau marah kek den x?haha..waktu tu,den mcm takut je nak masuk guo ekau takut ekau marahkn den pastu....heehehehe

CikLieYzaOnline said...

haaa..lupa plak..sedikit tmbahan,masa ekau baca hikayat den dulu tu,apo perasaan ekau?ekau marah ke,ekau terkejut ke..ekau apa2 ke...sblm ni,ado org 'berhikayat' kek mano2 krew x?xpun,den org pertama yg buek cmtu?waaaaaa..teruknya den...huhuhu.den nk tau,setelah ekau baca hikayat den ttg sesumpah tu,apo reaksi ekau masa tu?bleh ekau gtau den?wuwuwuwu

CikLieYzaOnline said...

haaa..lagi 1..lagi 1..den nk tau,sebenrnya,dh lama den nk tanya tp terlupo..sbrnya kan,'sesumpah' tu pernah tau x yg den dah 'sesumpahkan' dio?hehehehehe

CikLieYzaOnline said...

lagi,em..disebabkn arini den akan mnduduki exm mcp kul 12 nt,jd den nk buek pgakuan laie satu la..sebenarnya kan,ekau x napa sesetengah org takut nk masuk guo ekau?sbb hikayat sesumpah den tu la..haha.pas den tulis hikayat den tu kan,ada juga beberapa org yg baca dan bila jumpa den,diorg tanya sapo sesumpah tu.pas den cerita,diorg semuo takut dan sejak tu,bilo diorg masuk je guo ekau,smuanya berjaga2 takut diserang sesumpah dgn tetiba.teruknya den..den la penyebar virus ketakutan tu smua.hehehehehehehe.ampun yo..ampunkn den,den xbuek dh..wuwuwuwu.tp,pas beberapa tragedi yg menimpa dan sesumpah tu pun ibarat kwn baik kpd budak afriko,smuanya dh kembali kpd sediakala dan sesumpah tu pun ada sesetengah org yg mganggapnya sebagai hero purba..hehehe

lagi kan..ekau tau x napa org takut kek ekau?xsemua la tp mgkin ada sesetengahnya.slh satu sbbnya,ekau suko guno perkataan 'hang'...moon pernah cite kek den.masa bila nth,dia pi pusat penerbitan utk jmpa ekau.pastu,ekau mtk no talipon moon.masa tu,kalau xsalah den,moon ckp..ekau ckp kat dia cmni..

"bagi no.tepon"

moon kata,no tepon sapa.

ekau jwb,
"no tepon hang la.."

terus moon jd takut kek ekau.

walaupun moon tu asalnya sebendera ngn den dan dh biasa ngn perkataan 'hang' tp dia kata sebutan dan intonasi 'hang' yg ekau guna agak menyeramkan dan menakutkan..haha.den xtaula mcm mana intonasi yg ekau guna tp kalo den,ok je..den xraso pape pun.org lain,den xtaula..agak2nya,'hang' yg ekau sebut tu bunyinya mcm mana ye?hahahahaha

ukmstudio said...

Alaaa...kami tak ramai, den boleh kenal jika ada sesiapa mengadu tanpa sebut nama orang tu. Sikap setiap orang kek sini den dah boleh baca, contoh kalau orang mengadu sebut 'yang banyak cakap' atau 'cakap omputih', den dah boleh teka dah...
Hmmmm...mase den baca den tak rasa marah pun sebab untuk apa den marah. Sikit perasaan marah pun takde.

Sampai sekarang pun sesumpah tu tak taupun hal ni, den tak cito pun. Sampai la ni pun den takde marah pun. Sesumpah tu memang gitu bila dia tension tapi takde apa2lah, dia akan 'cool' dengan sendiri. Agaknye masa tu dia 'datang bulan' kut...ha...ha...ha..ha...

Berkaitan 'moon' tu, den tak pasti apa salah diri ini. Mungkin betul antonasi den tak berape matching dengan orang Kedah kut sebab den orang Perak. Nak kata garang den raso den yang paling peramah dalam senyap. Den layan pelajar bukan macam den layan budak kecil, den layan macam yang hang lihat sepanjang mcp tu lah. Moon mungkin lemah semangat kut. Nanti pesan kek 'moon' tu supaya dio mandi bungo supaya lebih kuat semangat. Tapi jangan silap mandi bungo, nanti termandi bungo untuk cepatkan jodoh lak...keh...keh...keh...

CikLieYzaOnline said...
This comment has been removed by the author.
CikLieYzaOnline said...

"den tak pasti apa salah diri ini."hahahahaha...sedihnya ayat.kesian lak teman mmbacenye..heheh

ukmstudio said...

Terima kasihlah sebab mengerti...(copy, den pun tak ingat ayat sapo..)

http://studiouniversiti.blogspot.com

CikLieYzaOnline said...

hehehe...mcm den kona yo ayat tu..hehehe.agak sipi2 ngn ayat kgmrn den swktu berdialog kek 'drama rojak' ekau suatu ketika dulu..huhu

ekau copy yo?xpo..den izinkan ekau paste kek sini..hahahaha.

napo ekau bg link blog ekau?wuwuwuwu..mcm sodeh yo den raso...wuwuwuwwuwuu.

ukmstudio said...
This comment has been removed by the author.
ukmstudio said...

Saje den bubuh link tu, mana tau jika den dah tak tulis blog nanti tentu link tu akan berguna untuk mencari blog den tu....
Eh! betul ke den tulis ni, macam tak menasabah je...

CikLieYzaOnline said...

hahaha....
jap..den tgh pk jap...

emmm..
link tu utk cari blog ekau...
logik..logik..
tu pun kalo ada org baca la komen kek sini...

lagi...
ekau x tulis blog tp link tu utk cari blog ekau...
wuwuwuwuwuwuuu...
ekau jgn la x tulis..
ekau kena tulis gak...
ekau tulis la apapun sbb den akan baca dan ekau nk tau x sbb apa den komen gak kek blog ekau?hehehehe...
den kan,sebenarnya skang ni tgh mmpraktikkan slogan ekau "daripada tiada biarlah ada"..
jadi,dpd den biarkn ruang komen 0 je..sebab tu den masuk komen gak...heheheh.tu kdg den tanya soalan yg merapu tu sbb puas den pk den nk tanya apa...hehehehe.

CikLieYzaOnline said...

tp kan,ok gak bila den komen sbb skurg2nya otak den sntiasa berjalan memikirkan apa2 saja.jd,adakalanya soaln den mndpt jwpn yg selama ni den xpenah tau pun jwpnnya.den mmg sengaja suh ekau carikan jwpn kek den.....sbb debnk mnja ngn ekau.hahahaha..dh x lama dh den leh manja pun...hehehehe.

ukmstudio said...

Den tak kisah, kalau student macam hang pun kalau nak masuk blog ni, masuklah, kita berkongsi komen walau pun dah takde kek ukm ni...

CikLieYzaOnline said...

wuwuwu..mcm sedih lak rasa..emmmmm...berkongsi komen..insyaAllah...mudah2an...

CikLieYzaOnline said...

emmm...
macam sayu lak den nk kuar dari ukm ni..xtau la napa sedih.td,den ada jamuan perpisahan utk bdk2 mention.tp, x la sedih mana pun.mcm xde perasaan je.pi sana pun semata2 nk mkn.huhu.den pun ada gak tanya beberapa org kawan tp ada gak yg berpendapat mcm den.entah la.mgkin sbnrnya den ni sedih nk tggalkn ukm tp bukan sbb sedih nk tggalkn kgkwn.hahaha.teruknya diriku ini.huhu.tp kan,bila den nmpk muka haji sulimi,abgmi,abg bad,abg azli,staf2 mention,den mcm sedih je.padahal,diorg x la rapat mn dgn den pun.den pun heran.kenapa den lebih sdh nk tggalkn staf ukm berbnding den nk tggalkn kengkawan.tp x semua la.ada gak yg den sedih sebb sesetngah kgkwn baik ngn den.termasuklah den sedih nk tggalkn ekau.napa ek?padahal,den x la slalu jumpa ekau pun.mmm..den masih memikirkannya.agak2,ekau rasa sedih mcm yg den rasa x?mmmm..mcm rncgn jejak kasih lak...huhu.apapun,den hrp,mg ekau akan bertemu dgn kwn lain yg lebih baik dari den pasni.dan mg ekau sntiasa tersenyum gembira mcm yg den kenal ekau sblm ni.ekau jgn sedih2 yo bila den dh xde nnt.jg dri baik2.ekau jgn salah mkn lagi.nnt alergi ekau tu dtg lagi.xpasal2 ekau kena serang selsema.sbb skang ni ada selsema bhya dah skang ni.ok...mmmm...

ukmstudio said...

Laaaaaaaaaa.....apa nak disedihkan, kita kan masih lagi atas bumi, bukan pi mane pun. Selagi kita di atas muka bumi, kita semua masih boleh berhubung, melalui blog contohnye...keh...keh...keh...
Janganlah nanti bila dah keluar dari UKM masing2 menyombong. Bagi den, den tak kisah, walaupun sombong macam mana pun bila kita mati, pakaiannye sama je bagi orang muslim kan, tiada beza pun. Jadi lebih baiklah kita toksah sombong, macam orang2 yang sombong tu....kan...kan...kan...

CikLieYzaOnline said...

emmm...ni la posting yg paling byk komen pernah den dpt wlupun realitinya hanya 2 org saja yg kerap kali berinteraksi..heheh.tkasih yo sbb sudi masuk komen sini dan sembang dgn den kat sini.dan tkasih gak sbb link kan secara istimewa kek blog ekau.xsgka den,ada gak org yg suka dengan posting den ni.heeeeeee.perasan lagi.huhu

CikLieYzaOnline said...

emm..buat apa nk sombong kan..tu den stju tapi..emm..entah la..den xtau apa nk tulis sbb kdg2 mcmmana den nk ckp ek..kdg..org 'sombong' sbb dia byk kelebihan jd dia akan ada ramai pengikut dan kepercayaan..eh,apa den tulis ni..entah,den mcm ada sesuatu nk sampaikn kek sini tp x kesampaian lak den rasa...wuwuwuwu

CikLieYzaOnline said...

den nk buat 1 lagi pengakuan..sbnrnya kan,duri ajaib den tu bukan duri ajaib yg asli..sbb sbnrnya,duri ajaib versi asal bukan itu yg den nk hasilkn.benda lain yg den nk buat dan masih lagi mncuba namun x berhasil juga sbb smemangnya tgn den ni bukanlah tgn seni.puas den cuba..dh beberapa mggu tapi tetap gak x mnjadi.jadi,utk menunaikan gak jnji den nk hadiahkn ekau ngn cik ct duri ajaib maka den hasilkn la duri ajaib versi kedua tu.dan sbnrnya,duri ajaib den tu bukanlah sepenuhnya hasil den sbb den mintak kwn den touchup2 sikit sbb den x reti nk buat sgt.den dh cuba nk hasilkn sndri secara total tp hahaha..kelakar sikit jadinya..landak belaan den tu lari lak x sempat nk kejar.heeee.puas den explore x berguru.tp..pas di'touchup'..itulah hasilnya dan itulah yg den nk sbnrnya.apapun,tertunailah sudah hajat di hati den nk hadiahkn duri ajaib kek ekau berdua.tkasih kerana sudi menerima...terharu den rasanya...wuwwuwuwu.itulah hadiah penuh bermakna..pasni,ekau xpyh hadiahkn papa kat den pun xpa sbb bila ekau dh tunaikn permintaan den utk pasang kek blog ekau tu,itulah hadiah yg dah cukup bermakna buat den.tkasih yo...

ukmstudio said...

Tak tau nak tulis apa2. Bagaimanapun semoga selamat dan mencapai cita2 tang diingini, cuma satu pesanan den jangan 'sombong diri'. Kalau ada masa lapang tu, kunjungilah blog den, ukirlah sebarang kata2 kek blog den tu...semoga berjaya sentiasa...

CikLieYzaOnline said...

Haahahahaha..
ternyata ekau mmg bukan org kedah..
sebab ekau mmg anak jati perak walaupun dah den lotakkan ekau kek sawah padi yg penuh kehijauan...hehehe.perkataan "tang" ekau tu mmg kelakar dan x pernah den guna utk mmbina ayat yg sedemikian rupa.heheh.

emmmm..
setiap kali den berkata2 ,pasti ekau xtau apa yg ekau nak kata kan...heeeeeeeee.

emmm...
insyaAllah,den xkan lupa pesanan ekau tu.den xkan sesekali sombong diri.sbb den xnak sia2kan penat lelah org dulu2 yg sanggup berjago siang mlm semata2 nk cipta peribahasa "ular menyusur di bawah akar,xkan hilang bisanya."kan..kan..heheh.den xkan sia2kan peribahasa diorg tu.hehe.sian diorg,sampai berjelago bulu hidung kan..hahahaha.

em..lagi..
tkasih atas segala2nya dari awal sampai mula....eh,dari awal sampai sekarang.selagi den akan ingat,den akan ingat dan xkan den lupakan.ekau jgn lupakan den tau.den x izinkan.kalo den lupakan ekau,xpo..dimaafkan.heee.

emm..
kalo den ada masa lapang dan umo pjg,ekau tggu la.satu hari nnt pasti akan terukir juga sebuah kata2 kek shoutmix ekau.cuma den xtau je bila.mgkin cpt mgkin lmbt.kan..kan...

dan tkasih lagi sekali sbb ekau dah buka semula shoutmix ekau.ekau jgn tutup laie yo.sedih den raso bila ekau ttup shoutmix tu.mcm ekau nk tggalkn den jo.wuwuwu.den tggalkn ekau xpa,tp,ekau xleh tggalkn den.den x benarkan.

dan akhir...
mg ekau sntiasa bhgia slalu bersama kluarga tersayang...dan jgn lupa,jg blog kesayangan den tu baik2 dan juga tlg tengokkan juga kedua2 blog den tu.kalo ada sapa2 cari den utk tuntut hutang ko,ekau blskan la yo....ckp bahawasanya tuan punya blog dh melarikan diri utk bertapa kek guo purba buat beberapa ketika.mulai arini,den dengan rendah hatinya melantik ekau mjd hulubalang purba den yg bertugs mgawal kedua2 studio den termasuklah satu studio kesayangn den milik ekau tu yo.ekau jlnkn tgs baik2.kalo den balik 1 ari nnt,den kasi kek ekau "gaji lumayan"..heheh.sekian,wassalam.

CikLieYzaOnline said...

heheheheh..
den dah jumpa penerbit ketiga den..
hahahaha...
emm..
sebenarnya den nak buat 1 posting utk ceritakan ttg kisah pertemuan den ngan penerbit ketiga tp belum tepat masanya den rasa utk den cerita. den belum mengenalinya dengan sepenuhnya.apapun...den tetap nk tergelak ngan penerbit den tu..hahahaa...
tak pasti lak ketawa terbahak2 yg patut den guna atau ketawa ikut buku yg macam ekau guna selalu...tatkala ekau di dalam dilema...heeeeeeeee...den pun dah berada dlm dilema la ni,.. emmm...den akan pergi ke suatu tempat lagi beberapa ari... ekau doakan den yo..

itupun kalo ekau memang mmbaca laie komen den kek sini. sbb den rasa...sini tempat yg paling selesa den ceritakan segala2nya...wuwuwuwuwu....

rasa mcm jauh lak den berada sekarang walaupun hakikatnya kalo kek ukm pun..alam maya ni la yg mghubungkan den ngn semua.tp..kali ni ia seakan2 x sama walaupun perhubungan ini tetap perhubungan alam maya...wuwuwuwuwu

dah xleh nak taip apa2 laie..
cam sedih je rasa...
ish..ish...ish...
tahan..tahan....
bukan tepat masanya utk den nangis skang ni..